L’Ajuntament de Barcelona admet que ara es triga el doble que abans a recórrer la Via Laietana amb cotxe

Jordi Bataller (ACN)

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Totes les obres urbanes tenen efectes sobre la vida ciutadana. Són per millorar, però mentre duren tot són lògics laments. Alteren el comerç, per descomptat; la pau veïnal, per la pols, el soroll, i també la mobilitat, tant la dels residents com la dels visitants no recurrents. A la Via Laietana, artèria que va iniciar les seves obres de transformació fa dos anys, ara es triga el doble que abans a poder anar des d’Urquinaona fins al passeig de Colom. En vehicle privat, clar. És el càlcul que ha aportat l’Ajuntament de Barcelona aquest dilluns, que, tot sigui dit de passada, no ha detallat amb xifres concretes. S’estan prenent mesures per alleujar la situació, però la recepta per evitar-ho, ha assenyalat Xavier Paton, gerent de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans, és «evitar circular per aquest carrer».

La circulació en sentit ascendent ja està tallada des de principis de mes. Una mesura que ja estableix quines seran les noves regles de joc una vegada acabada la transformació d’aquesta artèria, nascuda a principis del segle XX per la necessitat de connectar el port i el front marítim amb l’Eixample. I viceversa. De baixada en queda ara un sol carril, cosa que genera no pocs problemes de trànsit. Però són les coses de les obres, el consistori diu que ha canviat algunes coses per mirar d’alleujar la situació.

Notícies relacionades

Primer, a la desembocadura del passeig de Colom s’hi ha afegit un segon vial perquè la graella de sortida sigui més àgil i permeti, mentre duri el verd, expulsar més vehicles de la Via Laietana. La segona, també en aquest punt, s’ha ampliat el temps semafòric, ja que bona part dels problemes es concentraven en aquest coll d’ampolla. Però hi ha altres mesures menys importants, com l’eliminació del pas de vianants a l’encreuament amb Jaume I, desviant els vianants fins a Sots Tinent Navarro, cosa que facilita el gir de vehicles cap a Jaume I.

Nous girs

Però hi ha més mesures en cartera que s’executaran entre aquest mes i el següent. Entre altres novetats, s’habilitarà un doble sentit de circulació des del carrer de la Fusteria (darrere de Correus) fins a la plaça d’Idrissa Diallo «per disposar d’una tercera via de circulació», hi haurà més plafons informatius perquè els conductors optin pel passeig de Picasso per baixar al litoral, i s’habilitarà el gir a l’esquerra cap a pla de Palau per anar des de Marquès d’Argentera cap al passeig de Joan de Borbó.