Pressupost
L’Ajuntament de Barcelona destina 1,3 milions al manteniment i millora dels mercats

L’Ajuntament de Barcelona destina aquest estiu més d’1,3 milions d’euros a tasques de manteniment i millores als mercats municipals de la ciutat.
Segons ha informat aquest diumenge el consistori en un comunicat, aquestes actuacions s’estan portant a terme durant aquests mesos als mercats de Ciutat Meridiana, La Concepció, Fort Pienc, Sant Gervasi i Ninot.
Les intervencions formen part del pressupost previst durant el mandat 2019-2023 per als mercats de la ciutat, que s’elevava a 100 milions d’euros i que establia que de cada 4 euros que es dediquen a la construcció de nous equipaments, 1 es destina a la millora dels edificis que actualment estan en funcionament.
Les reformes
Al mercat de Ciutat Meridiana (Nou Barris) s’estan portant a terme les actuacions de demolició de les parades centrals del mercat, la substitució del paviment de tota la zona de públic i la construcció d’una nova oficina de direcció, unes obres que tenen un pressupost de 213.500 euros i que està previst que finalitzin a finals de setembre.
En el cas del de la Concepció (Eixample), es destinen prop de 130.000 euros per a la remodelació dels banys públics i per a altres millores que està previst que finalitzin a finals de setembre.
Durant la primera quinzena d’agost s’han portat a terme les obres de substitució del muntacàrregues del mercat de Sant Gervasi (Sarrià-Sant Gervasi), uns treballs que suposen una inversió de 77.400 euros.
Al mercat del Ninot (Eixample) va finalitzar a mitjans d’agost la millora del paviment a la zona d’aparcament de vehicles de peix a fi de millorar la circulació de les aigües que generen aquests vehicles aparcats a la zona de logística, modificant la inclinació del paviment i creant un canal de recollida d’aquestes aigües.
També s’ha aprofitat per repintar tota la senyalització de les places d’aparcament. La partida pressupostària és de 38.000 euros.
Altres construccions
Finalment, al mercat de Fort Pienc (Eixample) s’està executant la construcció d’una nova oficina destinada a l’associació de venedors, ubicada a la planta del mercat, en un emplaçament en què actualment hi ha una sèrie de parades sense ús, una actuació que té un cost de més de 37.000 euros i que està previst que finalitzi a finals de setembre.
D’altra banda, ja han finalitzat les obres de demolició del mercat provisional de Sant Andreu i actualment està executant-se la restitució del tram del carrer Sant Adrià en què estava ubicada la carpa.
Notícies relacionadesEs restitueix la urbanització del carrer tal com era abans de la instal·lació del mercat provisional. Aquesta actuació està previst que finalitzi en el quart trimestre d’aquest any i suposa una inversió d’uns 805.000 euros.
A més de les actuacions de manteniment que s’executen aquest estiu, també s’estan portant a terme les obres de construcció de nous mercats i una gran reforma, unes intervencions que suposen una inversió de més de 20 milions d’euros i que afecten els mercats de Montserrat, el provisional d’Horta i el de Sagrada Família.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Empreses Nestlé anuncia l’eliminació de 16.000 llocs de treball a les seves fàbriques de tot el món
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge