Millores a les vies
Primer dia d’obres en els FGC entre Sarrià i Gràcia: usuaris entre la indignació i la resignació
Alguns usuaris s’han queixat que els busos que cobreixen el trajecte afectat van massa plens
Els usuaris de les línies S1 i S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han encarat amb indignació i resignació aquest dissabte, el primer dia d’interrupció d’un tram del servei per unes obres de remodelació de les vies. Concretament, els treballs es porten a terme entre les estacions de Muntaner i les Tres Torres i obliguen a tallar la circulació dels vehicles entre Gràcia i Muntaner. Aquest recorregut es pot fer amb un servei alternatiu d’autobús que té una durada aproximada de 15 minuts i una freqüència de 5. En el primer matí de servei interromput, els autobusos van plens i alguns usuaris s’estan queixant d’excés de gent. «Anem com xais», es lamentava un d’ells.
Els trens entre Gràcia i plaça Catalunya han modificat els horaris habituals i circulen amb una freqüència màxima de 18 per hora i sentit. La previsió és que es torni a restablir el servei habitual el 20 d’agost.
FGC ha programat aquesta fase en un període de baixa demanda en les línies metropolitanes amb l’objectiu de minimitzar l’impacte en les persones usuàries, però tot i així el primer dia ja s’han sentit algunes queixes.
Millorar el servei i reduir costos
L’actuació en la línia Barcelona-Vallès afecta un tram de 640 metres en el qual s’instal·laran noves vies de placa formigonada que substituiran l’actual via sobre balast. L’objectiu, segons la companyia, és millorar el servei i reduir els costos de manteniment. La intervenció forma part del projecte de renovació de la via entre plaça Catalunya i Sarrià –una part ja s’ha executat entre les estacions de les Tres Torres i Sarrià– i que es porta a terme en tots els trams de túnel, ja que les vies de les estacions ja són de placa formigonada.
A més de les afectacions al subsol, fins al 27 d’agost les obres comporten també el tall d’un carril de circulació de la Via Augusta, en el tram entre els carrers de Vallmajor i Santaló, i el tall del carril bici. La parada de bus d’aquest tram s’ha desplaçat al carrer de Calvet. A més, s’ha tallat el lateral de la ronda de General Mitre a l’altura del carrer de Lázaro Cárdenas, amb accés exclusiu a veïns.
D’altra banda, hi ha en marxa les obres de remodelació de les vies de la línia Llobregat-Anoia. En aquest cas, es deixa sense servei les estacions de Gornal, Sant Josep i l’Hospitalet-Av. Carrilet. L’empresa també ha posat a disposició de l’usuari un servei alternatiu amb autobús.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
