Millores a les vies
Primer dia d’obres en els FGC entre Sarrià i Gràcia: usuaris entre la indignació i la resignació
Alguns usuaris s’han queixat que els busos que cobreixen el trajecte afectat van massa plens
Els usuaris de les línies S1 i S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han encarat amb indignació i resignació aquest dissabte, el primer dia d’interrupció d’un tram del servei per unes obres de remodelació de les vies. Concretament, els treballs es porten a terme entre les estacions de Muntaner i les Tres Torres i obliguen a tallar la circulació dels vehicles entre Gràcia i Muntaner. Aquest recorregut es pot fer amb un servei alternatiu d’autobús que té una durada aproximada de 15 minuts i una freqüència de 5. En el primer matí de servei interromput, els autobusos van plens i alguns usuaris s’estan queixant d’excés de gent. «Anem com xais», es lamentava un d’ells.
Els trens entre Gràcia i plaça Catalunya han modificat els horaris habituals i circulen amb una freqüència màxima de 18 per hora i sentit. La previsió és que es torni a restablir el servei habitual el 20 d’agost.
FGC ha programat aquesta fase en un període de baixa demanda en les línies metropolitanes amb l’objectiu de minimitzar l’impacte en les persones usuàries, però tot i així el primer dia ja s’han sentit algunes queixes.
Millorar el servei i reduir costos
L’actuació en la línia Barcelona-Vallès afecta un tram de 640 metres en el qual s’instal·laran noves vies de placa formigonada que substituiran l’actual via sobre balast. L’objectiu, segons la companyia, és millorar el servei i reduir els costos de manteniment. La intervenció forma part del projecte de renovació de la via entre plaça Catalunya i Sarrià –una part ja s’ha executat entre les estacions de les Tres Torres i Sarrià– i que es porta a terme en tots els trams de túnel, ja que les vies de les estacions ja són de placa formigonada.
A més de les afectacions al subsol, fins al 27 d’agost les obres comporten també el tall d’un carril de circulació de la Via Augusta, en el tram entre els carrers de Vallmajor i Santaló, i el tall del carril bici. La parada de bus d’aquest tram s’ha desplaçat al carrer de Calvet. A més, s’ha tallat el lateral de la ronda de General Mitre a l’altura del carrer de Lázaro Cárdenas, amb accés exclusiu a veïns.
D’altra banda, hi ha en marxa les obres de remodelació de les vies de la línia Llobregat-Anoia. En aquest cas, es deixa sense servei les estacions de Gornal, Sant Josep i l’Hospitalet-Av. Carrilet. L’empresa també ha posat a disposició de l’usuari un servei alternatiu amb autobús.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya
- Cop al narcotràfic La Policia desmantella a Amposta el laboratori clandestí més gran d’èxtasi d’Espanya