Fira ICE
Barcelona ‘roba’ a Londres la principal fira mundial de casinos i apostes

zentauroepp28836210 fira de barcelona191205123626
Barcelona ha captat dues cites firals noves, i una té una gran significació. Es tracta d’ICE, la principal fira mundial del sector dels casinos i les apostes, que durant cinc anys se celebrarà a la capital catalana en comptes de Londres, que l’ha acollit els últims 12 anys. París i Madrid també competien per emportar-se-la.
L’impacte no és mínim: fonts consultades per EL PERIÓDICO estimen que pot suposar la reserva de prop de 45.000 llits en allotjaments de Barcelona cada edició. El saló inclou l’esdeveniment iGB Affiliate, sobre el prolífic màrqueting digital del sector.
El desembarcament d’ICE gairebé no s’ha publicitat a Barcelona, més enllà d’una nota en anglès que l’organitzador –l’empresa Clarion Gaming– va difondre entre mitjans especialitzats en congressos. I és que l’anunci té un cert rerefons polític per la divergència de posicionaments dins del bipartit Bcomú-PSC que ha governat Barcelona fins a aquest mateix juny.
ICE i Labelexpo Europe
La primera edició barcelonina se celebrarà del 20 al 22 de gener del 2025 a la seu de la Fira, a la plaça d’Europa de l’Hospitalet, on ocuparà 240.000 metres quadrats. Com ha avançat The New Barcelona Post, l’altre esdeveniment que arriba a Barcelona és la fira Labelexpo Europe, la més gran del món dedicada a etiquetatge i packaging, que també té previsió d’atraure uns 40.000 visitants per any.
El procés per elegir nova seu ha durat uns sis mesos, indica Alex Pratt, director general de Clarion Gaming en el comunicat oficial. «Ens va permetre identificar la ciutat que els nostres clients creuen que està més ben equipada per ser el nostre soci estratègic per al futur i pot allotjar dos esdeveniments de classe mundial que satisfan les necessitats d’empreses de totes les mides i ubicacions en cada part del joc i comunitat ICE».
Gestions discretes
Gestions discretesLa captació de la fira del joc i apostes ICE i de l’esdeveniment iGB Affiliate feia temps que es forjava. Pel volum de participants, reserves hoteleres, perfil de públic professional i repercussió internacional resultava un client molt temptador per a la Fira de Barcelona. No obstant, les negociacions sempre s’han desenvolupat amb discreció, tenint en compte que el mandat d’Ada Colau va ser poc procliu als grans esdeveniments i l’ajuntament va ser molt restrictiu quan van irrompre les sales d’apostes esportives, de manera que la temàtica era particularment delicada.
La pugna final entre ciutats ‘top’ (París, Londres i Madrid) per rellevar Londres demostra la importància estratègica i econòmica del fitxatge. Durant aquest temps, la Fira i Turisme de Barcelona han treballat conjuntament. Tot i que en el cas de les fires és Fira de Barcelona la que lidera la comercialització del recinte, el consorci des del programa Convetion Bureau (BCB) aporta el suport i la informació de ciutat i logística que avalen les candidatures: dades i contactes per a l’allotjament, mobilitat, serveis...
El desenllaç a favor de Barcelona s’ha basat precisament en el conjunt d’elements que han decantat la balança per a la capital catalana, on sembla que ja s’han reservat uns 40.000 llits per als visitants. El turisme de negocis és especialment lucratiu per a la ciutat en termes de despesa per visitant i equilibra la temporada alta i baixa. Fonts de diversos hotels destaquen que comptar amb una fira així en ple gener és una gran notícia, quan l’ocupació és habitualment molt baixa.
S’ha de destacar que, tot i que Barcelona és una de les capitals mundials del pòquer, com demostren els campionats que acull el Casino, aquesta fira és un esdeveniment professional en el qual es presenten les tendències del sector i sobretot moltes novetats tecnològiques, que atrauen operadors d’arreu del món. En definitiva, no és una trobada de jugadors, sinó d’empreses.
Christoph Tessmar, director de BCB, celebra el desembarcament com «un altre èxit per a la ciutat», fruit d’«un excel·lent treball en equip». «És un clar exemple de desestacionalització al ser l’esdeveniment al gener, un mes habitualment més fluix», valora. Destaca la «gran confiança generada amb el client, que es demostra amb un contracte fins al 2029», i la fortalesa de Barcelona com a «seu fixa» de grans esdeveniments corporatius.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- "Som poligoners, però amb universitat pròpia"
- La ciutat més jove de Catalunya
- Badia del Vallès fa 50 anys i planeja ser ciutat universitària
- POLÈMIC RECONEIXEMENT El cineasta Albert Serra i la Unión de Criadores de Toros de Lidia guanyen el primer Premi Nacional de Tauromàquia que no convoca el Ministeri de Cultura
- De copilot del Dakar a ciclista professional