Per ordre judicial
Dictada data de desallotjament per a la casa okupa La Ruïna a la Bonanova (Barcelona)
El jutjat ha fixat data per al desallotjament de La Ruïna, una de les dues cases okupes de la plaça Bonanova de Barcelona que es van convertir en munició electoral en vigílies de la campanya de les municipals del 28M.
Segons han informat fonts de la Sareb, propietària de més del 60% de la finca, el jutjat ha posat un dia límit perquè els okupes de La Ruïna abandonin l’immoble, a risc de ser desnonats per la policia si no ho fan voluntàriament.
El mes de maig passat, la titular del jutjat de primera instància número 39 de Barcelona va estimar la demanda presentada per la Sareb i va ordenar als okupes abandonar La Ruïna, una decisió que aquests van recórrer davant l’Audiència de Barcelona.
L’Audiència no ha resolt encara sobre la demanda, però el recurs no té efectes suspensius del procés de desallotjament, de manera que aquest segueix endavant. La data dictada per la jutge és el pròxim 30 de novembre del 2023.
La Ruïna i l’edifici adjunt El Kubo, també ocupat i propietat de la Sareb, es van convertir en armes electorals en vigílies de la campanya del 28M, quan els alcaldables del PP, Valents, Vox i Cs van acudir a la plaça Bonanova a mostrar el seu suport als veïns mentre l’empresa de desallotjaments extrajudicials Desokupa anunciava que faria fora els okupes per la força.
La Sareb va sol·licitar als jutjats de Barcelona el desnonament dels dos immobles, en els quals des del 2016 viuen grups itinerants d’ocupants: la justícia va ordenar el mes de març passat el desallotjament d’El Kubo, però es va ajornar per falta de mesures de seguretat al ser limítrofa amb La Ruïna. De fet, la policia apostava per desallotjar-los tots dos conjuntament.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Elisenda Alamany: "BCN ha de rehabilitar els habitatges; si no, ho faran els fons d’inversió"
- Relació en fase crítica Montero crida a «intensificar el diàleg» amb Junts després de la seva amenaça sense al·ludir a una reunió de Sánchez amb Puigdemont
- Presentació a Alstom El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
- Emergències Més de 100 persones participen en un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
- Fires de Girona Fires de Girona | Agenda del dissabte 25 d'octubre
- Fires de Girona Fires de Girona | Agenda del divendres 31 d'octubre
