‘Whale watching’
Albiren una balena a menys d’una milla de l’Hotel Vela de Barcelona
On albirar balenes a Barcelona
La van albirar dissabte des del ‘Ría de Ferrol’. Una balena es va passejar durant hores amb parsimònia de documental de La 2 amb l’‘skyline’ de Barcelona de fons. «Ha passat a menys d’una milla de l’Hotel Vela. A menys de mitja milla (uns 700 metres) de la bocana del port comercial», informa el capità, Sergi R. Basolí. Fa dos anys que embarca turistes al Port Olímpic per albirar balenes. És la primera vegada que se’n troben una tan a prop de la costa.
«S’ha acostat molt al port –detalla el Sergi–. Hem avisat un parell d’embarcacions i la guàrdia costanera perquè sabessin que estava passant un rorqual a prop del trànsit marítim. Era bastant jove i anava sola o sol». Dues hores va durar l’albirament.
El rorqual comú és un mastodont que miraria per sobre de l’aleta Moby Dick. El segon animal més gran del món, només per darrere de la balena blava. Fins a 24 metres poden arribar aquests gratacels marins. Des d’aquest barco se’ls ha vist fins i tot saltar.
‘Ría de Ferrol’ és el primer barco tradicional que embarca turistes per albirar balenes. Són travessies de 7 o 8 hores de ‘whale watching’ amb una biòloga des del Port Olímpic. ‘Mar a la vista’, s’anomena el projecte. «Oci sostenible», resumeix el capità. ¿La seva meta? «Crear consciència a través de l’experiència directa amb elles».
Balenes a Barcelona, sí. De març a juny, la costa catalana, especialment la del Garraf, es converteix en una autopista de rorquals. De Barcelona, Sitges i Vilanova i la Geltrú surten a buscar cetacis quatre embarcacions que admeten tripulants neòfits.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- VISITES ÚNIQUES L’Art com a experiència
- II Fòrum del Mediterrani Javier Moll: "És el moment d'establir ponts perquè els ciutadans del Mediterrani recuperin el protagonisme que els correspon"
- HOMENATGE Figueres, ‘el sueño bueno’ de Lorca, compleix 100 anys
- EN DIRECTE | El Palau de Congressos de Màlaga acull avui el II Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani
- Successos El fals ‘email’ de Mossos acusant d’un delicte per aconseguir les teves dades bancàries