Allotjaments sense llicència
Barcelona demana a la UE prohibir els anuncis de pisos turístics il·legals a Airbnb
Janet Sanz remarca que la capital catalana està «treballant en solitari» contra els allotjaments sense llicència
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha reclamat aquest dimarts una norma comunitària de la UE que prohibeixi que plataformes com Airbnb puguin anunciar allotjaments turístics sense llicència. En una intervenció telemàtica en el comitè de Mercat Interior del Parlament Europeu, Sanz ha plantejat que la normativa europea que s’ha d’aprovar també doni «eines» a les ciutats per decidir quants pisos turístics hi pot haver i a quines zones, així com obligar les plataformes a aportar «dades de qualitat».
A més, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme ha indicat que cal establir un «mecanisme de finançament» perquè els governs ajudin les ciutats en la detecció d’allotjaments il·legals en aquest tipus de plataformes.
«El control de l’activitat il·legal té un cost enorme», ha afirmat Sanz, detallant que l’Ajuntament de Barcelona destina dos milions d’euros cada any a l’equip que controla el contingut a les plataformes per localitzar allotjaments turístics il·legals. «Necessitem instruments i recursos», ha insistit.
56.000 anuncis il·legals detectats
Notícies relacionadesEn la seva intervenció, Sanz ha reivindicat l’estratègia de Barcelona contra els allotjaments turístics il·legals. Així, ha defensat que els treballs que s’han fet des del consistori han permès detectar 56.000 anuncis il·legals i obrir més de 20.000 expedients. A més, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme ha apuntat que els allotjaments turístics il·legals tenen un impacte en el preu de la vivenda i els lloguers. «Aquest tipus de vivenda genera un cost d’oportunitat», ha dit, indicant que «està en risc que la gent pugui continuar vivint» a les ciutats.
«És important tenir una norma per regular i posar ordre a l’activitat econòmica i fer-la compatible amb la vida als barris», ha remarcat Sanz, que ha reivindicat el «treball en solitari» que està fent Barcelona contra els allotjaments turístics il·legals.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Protesta del sector La vaga del taxi redobla la pressió perquè s’aprovi la ‘llei anti Uber’
- Sorteig extraordinari Com cobrar el teu dècim premiat de la Loteria de Nadal per Bizum
- MEDI AMBIENT La Comunitat de Madrid analitza un possible focus de grip aviària després de trobar centenars de cigonyes mortes al riu Manzanares
- De 50 anys Mor una dona a València després de tres dies a l’uci per la brutal pallissa de la seva parella
- Opositora a Maduro La veneçolana María Corina Machado no acudirà a rebre el Nobel de la pau a Oslo
- La primera d’Europa Així és House of ErikaLust, l’experiència eròtica immersiva que obre aquest dijous a Barcelona
