Mobilitat
Janet Sanz, sobre l’enquesta del RACC: «Han entrat en campanya electoral i representen uns interessos concrets»
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme exigeix «rigor» al club d’automobilistes i brandeix el model de ciutat «humà i saludable» dels Comuns
Enquesta del RACC: congestió disparada en una Barcelona molt més insegura
El RACC recolza una prova pilot per valorar si les motos han de circular pel carril bus a Barcelona

El RACC ha presentat una enquesta aquest dimarts sobre percepció de la mobilitat a Barcelona que no deixa en gaire bon lloc el govern d’Ada Colau. Més aviat al contrari, ja que, d’acord amb l’opinió de 2.000 persones, presenta una ciutat més insegura i amb molta més congestió que abans. I sense indici que la cosa hagi de millorar. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, després de poder observar algunes de les conclusions del sondeig del ‘mobility club’, ha sigut molt clara en el seu diagnòstic: «El RACC ha decidit entrar en campanya, sabem que representa uns interessos concrets».
La regidora de Barcelona en Comú ha criticat que l’enquesta hagi escollit 900 persones usuàries de vehicle privat (el 45% del total d’entrevistats) quan el cotxe i la moto representen poc més del 20% dels desplaçaments diaris a la ciutat. «Demanem rigor al RACC, ja que el 80% dels moviments es fan a peu, en bici o en transport públic», ha recordat. Sobre les crítiques a un model de ciutat basat en l’estrangulació de l’ús del vehicle privat, la regidora s’ha defensat assegurant que Barcelona «ha de fer més, no menys». I en qualsevol cas, són altres administracions, ha assenyalat amb referència a l’Estat i el Govern, «les que han de revertir els problemes que hi ha en el transport metropolità».
Notícies relacionadesDurant la presentació de l’enquesta, Josep Mateu, president del RACC, ha censurat que el consistori barceloní hagi emprès una transformació urbanística tan intensa dins la ciutat (els eixos verds i la reforma de carrers com la Via Laietana i la Meridiana) sense abans tenir en compte els milers de cotxes (uns 534.000 segons Barcelona Regional) que diàriament entren a Barcelona, que generen més d’un milió de desplaçaments.
El ‘hit’ electoral
Amb referència a l’enquesta, Sanz ha aplaudit que els entrevistats recolzin la limitació de velocitat als entorns escolars i ha destacat el fet que el 50% d’usuaris de vehicle privat admetin que tenen una alternativa eficient de transport públic per cobrir els seus desplaçaments rutinaris. «Hi ha una millora clau de la mobilitat sostenible a Barcelona que garanteix més comerç de proximitat, meny soroll, millor connexió entre equipaments; una ciutat més humana i saludable», ha resumit, en una recapitulació del que serà un dels ‘hits’ electorals dels Comuns durant la campanya electoral.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- El gran repte d’Arrieta
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Nova licitació Barcelona canvia el model d’adjudicació dels xiringuitos de platja per frenar les subhastes milionàries
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu