Mobilitat
Janet Sanz, sobre l’enquesta del RACC: «Han entrat en campanya electoral i representen uns interessos concrets»
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme exigeix «rigor» al club d’automobilistes i brandeix el model de ciutat «humà i saludable» dels Comuns
Enquesta del RACC: congestió disparada en una Barcelona molt més insegura
El RACC recolza una prova pilot per valorar si les motos han de circular pel carril bus a Barcelona
El RACC ha presentat una enquesta aquest dimarts sobre percepció de la mobilitat a Barcelona que no deixa en gaire bon lloc el govern d’Ada Colau. Més aviat al contrari, ja que, d’acord amb l’opinió de 2.000 persones, presenta una ciutat més insegura i amb molta més congestió que abans. I sense indici que la cosa hagi de millorar. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, després de poder observar algunes de les conclusions del sondeig del ‘mobility club’, ha sigut molt clara en el seu diagnòstic: «El RACC ha decidit entrar en campanya, sabem que representa uns interessos concrets».
La regidora de Barcelona en Comú ha criticat que l’enquesta hagi escollit 900 persones usuàries de vehicle privat (el 45% del total d’entrevistats) quan el cotxe i la moto representen poc més del 20% dels desplaçaments diaris a la ciutat. «Demanem rigor al RACC, ja que el 80% dels moviments es fan a peu, en bici o en transport públic», ha recordat. Sobre les crítiques a un model de ciutat basat en l’estrangulació de l’ús del vehicle privat, la regidora s’ha defensat assegurant que Barcelona «ha de fer més, no menys». I en qualsevol cas, són altres administracions, ha assenyalat amb referència a l’Estat i el Govern, «les que han de revertir els problemes que hi ha en el transport metropolità».
Notícies relacionadesDurant la presentació de l’enquesta, Josep Mateu, president del RACC, ha censurat que el consistori barceloní hagi emprès una transformació urbanística tan intensa dins la ciutat (els eixos verds i la reforma de carrers com la Via Laietana i la Meridiana) sense abans tenir en compte els milers de cotxes (uns 534.000 segons Barcelona Regional) que diàriament entren a Barcelona, que generen més d’un milió de desplaçaments.
El ‘hit’ electoral
Amb referència a l’enquesta, Sanz ha aplaudit que els entrevistats recolzin la limitació de velocitat als entorns escolars i ha destacat el fet que el 50% d’usuaris de vehicle privat admetin que tenen una alternativa eficient de transport públic per cobrir els seus desplaçaments rutinaris. «Hi ha una millora clau de la mobilitat sostenible a Barcelona que garanteix més comerç de proximitat, meny soroll, millor connexió entre equipaments; una ciutat més humana i saludable», ha resumit, en una recapitulació del que serà un dels ‘hits’ electorals dels Comuns durant la campanya electoral.
- Sant Joan de Déu qüestiona que els instituts comencin classe a les vuit
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- Política social El Govern utilitza 31 milions de l’excedent de tresoreria per a vivenda social
- L’edifici pioner del 22@ es converteix en hospital
- Pilar Díaz cedeix a Eduard Sanz la vara de comandament
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Un Madrid indolent pateix una patacada sense excuses a Lilla
- El Girona es derrota a si mateix
- L’Ineos Britannia, a un triomf de lluitar per la Copa Amèrica
- El desencant dels menjadors de pipes