Personatge a Barcelona
El ‘Pinotxo’ de la Boqueria mor en plena batalla judicial pel bar i el seu nom
Juan Bayén, de 89 anys, es va retirar a final d’any per problemes de salut, va traspassar el bar del mercat i ha viscut setmanes de polèmica per la falta d’acord amb la resta de la família copropietària
A menys de tres mesos de complir els 89 anys, i a dos dies de la presentació d’un llibre homenatge sobre la seva figura i la història del seu bar, ha mort Juan Bayén, Juanito o el ‘Pinotxo’ de la Boqueria, com li deien tots, després de tantes dècades a la barra del negoci del mateix nom al mercat de la Boqueria. L’home que sempre lluïa corbata de llacet i armilla, que servia els cafès amb llet amb el singular segell de la casa, que somreia i donava xerrameca a tot client, i que fa tres mesos va protagonitzar un sonat retir professional i un traspàs polèmic del bar, ha mort per problemes de salut a l’Hospital de Barcelona.
Fonts de la família han confirmat la notícia a aquest diari, després que els rumors prenguessin la Boqueria des de primera hora. Bayén havia vist com la seva salut s’apagava des de la pandèmia, fins al punt de retirar-se a finals del 2022. Inicialment, va ser el seu nebot i la dona i el fill d’aquest els que van agafar les regnes després de molts anys al local, ja que era copropietari de la societat explotadora. Però en un gir insospitat de guió, al febrer en Juanito va traspassar les sis parades del mercat a Restaurante Egipto SLU, el titular del qual és un empresari amb altres negocis a la zona, a un preu milionari i sense comptar amb Jordi Asín Bayén.
Pendents de via judicial
Ho va poder fer ja que la concessió del mercat només constava a nom de Juan Bayén, com permetia la normativa del mercat antany, però no va tenir en compte la societat que compartien a tots els efectes (explotació, contingut, marca...). D’aquesta manera, es va obrir una guerra sobre el nom del local, que un jutge va retirar fa dues setmanes. La via judicial continua oberta, ara ja sense una de les parts clau.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols