Mobilitat
Barcelona és la ciutat d’Espanya on menys s'utilitza el cotxe per anar a treballar
La ciutat se situa al capdavant de les ciutats del país en els desplaçaments en transport públic i a peu

Barcelona és la gran ciutat d’Espanya que menys utilitza el cotxe per anar a treballar. Un 24% dels barcelonins consultats va amb el seu cotxe per desplaçar-se a la feina, una dada que contrasta amb la d’altres grans ciutats, com Madrid, on arriba a un 43%. Encara és més gran la proporció a Màlaga, que destaca amb un 56%, i a Sevilla, amb un 53%.
Les dades formen part de l’enquesta de característiques essencials de la població i els habitatges de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Segons el document, la diferència pot atribuir-se a diferents explicacions, des de les característiques de densitat urbana fins a la disposició de la xarxa de transport públic o les polítiques de restricció de la circulació.
L’enquesta també assenyala quines són les ciutats que tenen una millor quota de mobilitat sostenible, és a dir, on s’utilitza més el transport públic i la gent es desplaça més a peu. En aquesta modalitat, Barcelona se situa al capdavant, on el 57% de les persones opten per desplaçar-se o en transport públic o a peu, una xifra que torna a contrastar amb les de Màlaga (35%) Saragossa (47%) i Madrid ( 54%). Les polítiques de foment del transport públic o la infraestructura de la bicicleta podrien ser darrere d’aquestes dades.
Per completar les xifres de la quota modal s’hauria d’incorporar el percentatge de gent que utilitza la bicicleta per desplaçar-se. L’INE no desglossa aquestes dades, sinó que figuren dins dels desplaçaments categoritzats com «altres vehicles», on s’inclou la bici, però també la moto. En aquest cas, el percentatge total de gent que es desplaça al lloc de treball o d’estudis amb motocicleta se situa entorn del 19% a la capital catalana.
Joves i dones
Notícies relacionadesA Barcelona, el 54% dels menors de 30 anys utilitzen el transport públic de manera habitual per anar a treballar o estudiar, un percentatge que baixa fins al 36% en el cas de la gent major de 50 anys. Aquests percentatges també són similars si es compara l’ús del cotxe en aquestes franges d’edat: un 10% dels joves utilitza el cotxe per desplaçar-se en comparació amb el 32% de les persones adultes.
Els usos de la mobilitat quotidiana de les persones mostren també relació amb el gènere. A Barcelona, les dones utilitzen més el transport públic que els homes: un 50% elles i un 31% ells. Com en l’anterior cas, els percentatges de l’ús del cotxe també tenen una distribució similar, ja que la població femenina utilitza menys aquest vehicle (un 18%) en comparació amb el 32% dels homes.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi