Antic convent
Inaugurat un nou espai museïtzat al mercat de Santa Caterina de Barcelona
El projecte, gestionat pel MUHBA, «ressalta» les restes arqueològiques del monestir demolit
Aquest dilluns s’ha inaugurat el nou espai patrimonial i de museografia del Museu d’Història de Barcelona (MUHBA) al mercat de Santa Caterina. Després de reformar aquesta zona, s’ha habilitat en la part posterior del mercat un espai arqueològic on es poden veure algunes restes de l’antic convent que portava el mateix nom.
Des del consistori afirmen que la instal·lació havia quedat «desfasada» i que amb el pas dels anys s’havia deteriorat. Ara, el MUHBA ha instal·lat un nou projecte museogràfic que «ressalta» les antigues estructures per explicar la història urbana de Barcelona.
Notícies relacionadesEn aquest nou «museu», el visitant podrà descobrir com Barcelona va passar de no tenir ni un sol monestir entre les seves muralles a omplir-se’n. El de Santa Caterina va ser, precisament, un dels més antics, grans i influents. Tant va ser així, que el Consell de Cent va tenir allà la seva seu fins a finals del segle XIV.
Així mateix, aquest espai gestionat pel MUHBA recorda com la demolició d’aquest convent va donar pas a la construcció del primer mercat cobert de la capital catalana, el 1840. Això, que es va repetir amb altres convents de la ciutat, va ser l’inici de l’actual xarxa municipal de mercats, de la qual forma part el de Santa Caterina.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
