Pacte entre el Govern i el PSC
Collboni dona per fet que l’acord de pressupostos desbloqueja ampliar el Prat
L’alcaldable socialista a Barcelona creu que el contingut del compromís garanteix que «hi haurà ampliació» de l’aeroport

L’alcaldable del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, interpreta que l’acord de pressupostos entre el seu partit i el Govern inclou directament l’ampliació de l’aeroport del Prat. «El que és clar és que, quan es parla de més connectivitat, de garantir connexions intercontinentals, quan es parla de compensacions de caràcter mediambiental amb pressupostos concrets, vol dir que hi haurà ampliació», ha dit en declaracions al Parlament per reivindicar el que suposaran els pressupostos per a Barcelona. Segons Collboni, «és normal que als textos es busquin paraules neutres», però ha afegit que «algú no fa una comissió amb l’Estat i la Generalitat per no fer res».
«Hem de celebrar que es desbloquegi l’ampliació de l’aeroport», ha insistit Collboni. L’exprimer tinent d’alcaldia de Barcelona –va renunciar al càrrec la setmana passada per centrar-se en la campanya de les municipals– ha destacat la importància que té aquesta inversió, «que fa dos anys va quedar al calaix», ha recordat.
Notícies relacionadesA això Collboni hi ha sumat també la inversió en transport públic, amb 52 milions d’euros el 2023; l’increment de 600 mossos d’esquadra a la ciutat, o els fons destinats a la segona fase de la remodelació de l’Hospital del Mar. Segons el seu parer, s’ha canviat una «tendència històrica de no invertir en la capital» de Catalunya.
Collboni ha afirmat que els pressupostos «continuaven tractant els barcelonins com ciutadans de segona» abans de l’acord del PSC. Ara, en canvi, el socialista defensa que s’hi han incorporat inversions «rellevants».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura