Nova eina

¿Com pots mirar des de casa si funciona l’ascensor de la teva estació de metro a Barcelona?

  • Els usuaris de sis línies de metro podran consultar si els elevadors funcionen gràcies a una nova funció de la web i de l’aplicació públiques

Uso indebido o innecesario de los ascensores en el metro.

Uso indebido o innecesario de los ascensores en el metro. / RICARD CUGAT (EPC)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La pàgina web i l’aplicació de TMB disposen d’una nova funcionalitat que permet als usuaris de les línies de metro consultar quin és l’estat dels ascensors que hi ha distribuïts per la xarxa. 

Aquesta informació s’ha ordenat i treballat gràficament per detallar els ascensors de cada estació, fet que permet a l’usuari consultar fàcilment si funcionen correctament o tenen alguna incidència. Així, el viatger que té qualsevol limitació de mobilitat –temporal, com unes maletes, o permanent, com una discapacitat– pot saber abans de sortir de casa quin recorregut li convé més i evitar trobar-se bloquejat per un ascensor avariat.

Com va explicar EL PERIÓDICO, l’ús dels ascensors del metro s’ha popularitzat molt i sovint es formen cues a les estacions més freqüentades. Tot i que la prioritat per a persones amb dificultats de mobilitat està senyalitzada amb cartells, altres viatgers sense aparent limitació es colen als ascensors per pressa o mandra.

Les sis línies consultables 

La informació apareix a la web tmb.cat i també es reflecteix a l’aplicació TMB App. Per ara, la consulta de l’estat dels ascensors està disponible per a les estacions de les línies de caràcter convencional (L-1, L-2, L-3, L-4, L-5 i L-11), ja que el sistema de telecomandament de les línies automàtiques encara no permet la implementació d’aquest sistema. 

Notícies relacionades

Així, per a cada estació, direcció i accés s’indica l’estat de cada tram d’ascensors de manera semafòrica: verd per al correcte funcionament de la instal·lació, groc per a una possible incidència al tram i vermell per indicar que els ascensors del tram no funcionen correctament. Més endavant, aquesta informació es donarà en altres canals d’informació, com les noves pantalles a les estacions i als trens.

El projecte, que ha estat fruit d’una col·laboració entre els departaments interns de tecnologia, màrqueting, accessibilitat, canals digitals i metro de TMB, permet ampliar la informació prèvia de què poden disposar els usuaris abans d’iniciar un trajecte i així optimitzar els temps de desplaçament.