Educació infantil

Les escoles bressol de Barcelona atenen el doble de menors amb necessitats especials que el 2015

  • Han passat de ser 186 alumnes amb discapacitat o en situació vulnerable a 409 en l’actualitat

Les escoles bressol de Barcelona atenen el doble de menors amb necessitats especials que el 2015

MARINA VILANOVA

1
Es llegeix en minuts
EFE

Les escoles bressol municipals de Barcelona atenen uns 900 nadons de zero a tres anys, un 11% dels seus alumnes, amb recursos específics de suport educatiu per prevenir dificultats d’aprenentatge i desenvolupament. Els menors amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a les escoles bressol municipals han augmentat un 120% respecte al curs 2015-2016. Han passat de ser 186 alumnes fa set anys a 409 en l’actualitat.

La comissionada d’Educació de l’ajuntament, Maria Truñó, ha remarcat que les xifres demostren que amb una bona atenció en aquesta etapa primerenca es prevenen possibles dificultats de futur. Truñó ha destacat que al voltant del 5% dels nens de les escoles bressol municipals, uns 400 nens i nenes, tenen necessitats especials diagnosticades però atenen amb recursos específics i fan un seguiment d’uns 900, l’11%.

A Barcelona, nou de cada 10 nens de zero a tres anys que acudeixen a l’escola bressol amb necessitats específiques de suport educatiu són a les escoles bressol municipals, una xifra que en 2015-2016 eren vuit de cada deu. Són 409 dels 448 nens en aquesta situació que acudeixen als centres de primer cicle d’educació infantil a la ciutat.

Un 5% del total

Notícies relacionades

Els nens amb NESE que acudeixen a les escoles bressol municipals de Barcelona representen el 5% dels 8.600 nens que assisteixen a les escoles bressol municipals. Dos de cada tres menors amb NESE són nens (63%) i una de cada tres, nenes (37%). D’aquests 409 nens amb NESE, dos de cada tres (265 escolars) tenen discapacitats i trastorns, i un de cada tres (144 escolars), una situació social desfavorida de risc per al desenvolupament.

Respecte al curs 2015-2016, els nens amb discapacitats i trastorns han augmentat un 84% i els que pateixen una situació desfavorida, un 243%. En comparació amb set cursos enrere, els nens a qui es fa un seguiment i per a qui s’han activat ajudes han augmentat un 58%.