Informe dels Mossos d’Esquadra
La delinqüència al passeig de Gràcia de Barcelona es redueix a la meitat respecte al 2019
L’estudi detalla que en el global de la ciutat la disminució de la delinqüència ha sigut del 18%
L’entitat APG afegeix que el 72% dels robatoris amb intimidació i violència a la via pública de la província de Barcelona «són realitzats per ciutadans extracomunitaris»

La delinqüència al passeig de Gràcia s’ha reduït un 49% entre gener i octubre d’aquest any respecte al mateix període del 2019, segons un informe dels Mossos d’Esquadra encarregat per l’Associació del Passeig de Gràcia (APG).
L’entitat ha manifestat en un comunicat aquest dilluns la «satisfacció» per la reducció dels delictes a l’eix comercial de la capital, i ha detallat que en el global de la ciutat la disminució de la delinqüència ha sigut del 18%, segons el mateix informe.
A més, l’APG ha valorat «molt positivament el compromís i la participació dels establiments del passeig de Gràcia en la identificació de possibles delinqüents informant la policia de qualsevol sospitós». També ha destacat que la millora de la seguretat s’ha reforçat amb un índex de resolució dels casos del 31%, i ha celebrat l’augment de presència policial amb patrulles de paisà, una millor coordinació entre cossos i la col·laboració dels responsables de seguretat dels negocis.
Notícies relacionadesL’entitat ha apuntat que els delictes penals «més habituals» com els furts i els robatoris amb violència s’han reduït considerablement fins a la meitat a l’eix comercial des del 2019. Així mateix, ha posat en valor l’operatiu contra la multireincidència que des del 2020 estan desenvolupant els Mossos, la Guàrdia Urbana, la Policia Nacional –Pla Tremall– i també l’operació Titani, contra les bandes organitzades de robatoris de rellotges, del 2019.
L’APG ha afegit que el 72% dels robatoris amb intimidació i violència a la via pública de la província de Barcelona «són realitzats per ciutadans extracomunitaris» i ha assegurat que al passeig el percentatge és més alt. Així doncs, ha demanat complir les condemnes d’expulsió de lladres multireincidents extracomunitaris i aplicar la llei d’estrangeria.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos