Dos mesos

Obres a la vista a l’L-4 del metro de Barcelona: nou tall el 2023

  • TMB licita la renovació de les vies entre les estacions de Barceloneta i Verdaguer

Obres a la vista a l’L-4 del metro de Barcelona: nou tall el 2023

Jordi Otix

2
Es llegeix en minuts

La línia L-4 del metro de Barcelona viurà un tall de servei el 2023 per renovar les vies per les quals circulen els combois. Aquesta substitució agafa el relleu de la que s’ha realitzat aquest estiu a l’L-5, totes dues orientades a facilitar el manteniment de la infraestructura i reduir les vibracions que noten els veïns dels edificis més pròxims al traçat.

L’obra, encara no anunciada, ha sortit a la llum a través d’una licitació pública de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) del 29 de setembre passat. Segons ha avançat Metrópoli Abierta i ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, el cost estimat del contracte són 16,9 milions d’euros i la intervenció va a càrrec de la Generalitat de Catalunya. Se centra en el tram comprès entre les estacions de Verdaguer i Barceloneta.

Tot i que la convocatòria avança que els treballs duraran tot el juliol i l’agost del 2023, TMB matisa que el calendari encara no és definitiu. «Probablement es farà a l’estiu, però les dates i les fases s’han d’acabar de concretar amb l’Ajuntament de Barcelona», matisen fonts de TMB, en resposta a aquest mitjà.

I és que les administracions solen preferir l’estiu per fer obres en les infraestructures, ja que baixa la mobilitat laboral i en conseqüència el nombre de passatgers afectats. Tanmateix, en aquest cas la parada Barceloneta registra grans afluències estivals perquè dona accés a la platja i un tall podria saturar els mitjans alternatius. «Es faran de la manera que menys impacti a les estacions i es tindrà en compte que és una zona turística», resolen.

Tall a l’L-4

Notícies relacionades

Segons la licitació, les obres tindran dues fases d’aproximadament un mes cada una. La primera actua entre les estacions Bogatell i Verdaguer, mentre que la segona arriba fins a la Barceloneta. Les obres preliminars i les posteriors, com proves i col·locació de senyalització nova, sí que es podran fer de nit per no haver de tallar el servei tants dies. No obstant, la substitució de vies sí que requereix interrompre el funcionament de la línia.

A més, la licitació esmenta diversos treballs de millora a l’‘estació fantasma’ de Correus, tancada des del 1972 i situada entre Jaume I i Barceloneta. No per reobrir aquesta singular parada, sinó per preservar elements singulars com els últims cartells publicitaris que va lluir o el senyal amb el nom ‘Correos’.