Els comptes de la ciutat
Colau i Collboni es reuneixen per desencallar els pressupostos de Barcelona
Delegacions de Barcelona en Comú i el PSC mantindran trobades per resoldre les discrepàncies sobre terrasses, inversions en els barris i mesures anticrisi

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, s’han reunit aquest dimecres poc després de l’una de la tarda durant menys d’una hora per desencallar el projecte de pressupostos de l’ajuntament per al 2023. La cap de files de Barcelona en Comú i el del PSC, els dos socis del govern local, han mantingut la trobada per iniciar un procés que en uns dies ha de diluir algunes tensions creades entre les parts al confeccionar el projecte de comptes que després proposaran a la resta de grups per plantejar possibles acords.
El pressupost, diuen fonts de la negociació, estava en aquests moments bloquejat per l’existència de discrepàncies en tres àmbits. Un n’és la bonificació de la taxa de terrasses, fixada en aquests moments en un 75%, una mesura plantejada en el context dels efectes de la crisi de la covid al sector de la restauració.
El PSC és partidari de mantenir aquesta bonificació mentre que els comuns es plantegen reduir-la atès que el sector ha recuperat considerablement la seva activitat. El segon àmbit en què no hi ha sintonia és el de la resposta a la situació de la crisi econòmica. Fonts socialistes afirmen que el seu grup és partidari d’introduir mesures clares de suport al consumidor en els pressupostos.
Les discrepàncies
El tercer punt de la divergència és la inversió en els barris. Segons les mateixes fonts, el PSC està reclamant que després d’una clara aposta pel centre, amb les obres a Via Laietana, la Rambla i els eixos verds, s’estimuli l’arribada de recursos als barris.
Fonts dels comuns consideren que la posició dels socialistes forma part de l’esgrima preelectoral i donen per fet l’acord.
Notícies relacionadesFonts dels socialistes afirmen que el desacord és real i que Colau i Collboni s’han hagut d’asseure per recosir la negociació. El primer tinent d’alcalde ha anul·lat un viatge a Mèxic que havia de fer en els pròxims dies a causa del desacord.
Bonet i Martí
Ara, delegacions dels dos socis, encapçalades per la tinenta d’alcalde del PSC Laia Bonet i pel tinent d’alcalde Jordi Martí Grau es reuniran per arribar a un pacte final i configurar el projecte de comptes per al 2023.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys