Urbanisme

Les obres dels quatre eixos verds de la superilla de l’Eixample començaran el 16 d’agost

Els treballs es portaran a terme als carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell

Les obres dels quatre eixos verds de la superilla de l’Eixample començaran el 16 d’agost
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El pròxim 16 d’agost començaran les obres per implantar els quatre eixos verds i les quatre places que es realitzaran a l’Eixample, en el marc de la transformació urbana del ‘pla Superilla Barcelona’. Les obres es portaran a terme als carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell, i també implicaran la creació de quatre places en els encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados.

Amb aquesta intervenció, es transformaran els carrers inicialment concebuts per a la circulació de cotxes en eixos verds en els quals les persones passen a ser les grans protagonistes, «invertint les prioritats i els usos», segons destaca el consistori de la capital catalana. «El canvi de model permetrà guanyar 58.000 m2d’espai públic recuperats a l’asfalt i multiplicar per 12 el verd dels carrers», afegeix l’ajuntament en un comunicat.

Transformació definitiva

Els primers treballs s’han estat realitzant durant el mes de juliol i principis d’agost i han consistit a recol·locar les places per a persones amb mobilitat reduïda, habiltar noves zones de càrrega i descàrrega i ressituar les places d’estacionament de motos i bicicletes.

Les intervencions estructurals començaran el pròxim 16 d’agost. «Les obres s’implantaran de forma simultània en diferents punts dels quatre carrers que s’han de transformar i comportaran canvis destacats en la mobilitat, que ja quedarà configurada com es preveu en la seva transformació definitiva», remarca el consistori.

Un costat alliberat

Notícies relacionades

Durant el període dels treballs, els vehicles només podran circular per un sol carril en aquestes vies afectades. Així, a efectes de mobilitat els vehicles no podran realitzar dos trams seguits pels nous eixos verds i hauran de girar a cada illa. «L’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal», remarca la nota municipal.

A cada carrer es treballarà per una de les dues meitats, i quedarà alliberada de les obres la banda mar o la de muntanya, amb la qual cosa quedarà garantit un carril per als veïns, serveis i bicicletes, així com per a vehicles d’emergència. La vorera quedarà lliure per als vianants. Les obres no afectaran l’accés a guals i aparcaments, ni hi haurà afectacions en el transport públic.