Pla Cuidem Barcelona
Barcelona contempla fins a penes de presó per frenar les pintades de carrer
El consistori augmentarà en 1,8 milions el pressupost en neteja i s’obriran diligències penals, que poden comportar penes de presó, als qui cometin aquest tipus d’actes
A1-149586561.jpg /
Lluitar contra la sensació d’impunitat. Aquest és l’objectiu, segons el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, de la nova proposta presentada aquest dilluns dins del pla Cuidem Barcelona. I que té entre les prioritats acabar amb el vandalisme que suposen les pintades a l’espai públic de la ciutat, que no només tenen un efecte negatiu en l’aspecte que presenten els carrers i places sinó que a més degraden i danyen el patrimoni, sigui públic o privat i estigui o no catalogat. L’ajuntament serà proactiu en les denúncies d’aquests comportaments i obrirà diligències penals, que poden comportar penes de presó, en els casos més greus; si el dany és menor, seguirà amb el procediment administratiu que suposa una multa d’entre 300 i 3.000 euros. Des de l’any 2018 se’n porten a terme una mitjana d’entre 150 i 200 a l’any. Batlle no ha donat xifres de diligències penals obertes, però sí que ha assegurat que se n’han portat a terme algunes, sobretot les relacionades amb el vandalisme en el transport públic.
A més de l’amenaça de denúncia penal, el consistori augmentarà en 1,8 milions d’euros el pressupost de neteja de pintades, un milió dels quals es destinarà a les que afectin edificis patrimonials. Així mateix es reforçarà la presència de la Guàrdia Urbana a les zones on es concentren els grafitis, especialment a Ciutat Vella, Gràcia i Poble-sec. I es compromet a netejar en un termini màxim de 48 hores els comerços que denunciïn al 010 la vandalització de les persianes.
Altres mesures presentades aquest dilluns en el pla Cuidem Barcelona són l’augment de la freqüència en la recollida comercial i una campanya de sensibilització per als comerços que no actuen correctament, que en cas de reincidència podran ser sancionats; i un protocol per evitar que els veïns abandonin els elements voluminosos fora del calendari establert al barri.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Barcelona, protagonista Un gegant del luxe immobiliari arriba a BCN des de Beverly Hills
- TELEVISIÓ I MAS L’Ondas de Clapés
- CRÍTICA Apoteòsica tornada
- El 14 de desembre La Marató de 3Cat surt del plató de TV3 per combatre el càncer
- PATRIMONI L’advocat de Sixena visita el MNAC per revisar les pintures
