Barcelonejant
Els nous museus del postureig de Barcelona
Carnassa fresca per a Instagram i TikTok. Aquestes són les noves destinacions de pelegrinatge ‘selfie’: The Chocolate Factory i la hipnotitzant ‘Diamond Matrix’ del Moco Museum
Un passeig per aquí endolciria la vida fins i tot a Koeman. Et surten càries només de fer-hi un cop d’ull. Es veuen casetes de xocolata, ‘cupcakes’ gegants amb purpurina, murs de xiclet, xocotrons, muntanyes de núvols de sucre. Dos minuts i t’agafa més passió per les txutxes que a Rajoy.
Carnassa fresca per a ‘influencers’. Una altra destinació de pelegrinatge ‘selfie’. Nou iman de tiktokers, instagramers i altres espècimens fotogènics de xarxes socials. Acaba d’obrir The Chocolate Factory (Buenaventura Muñoz, 6). Una fàbrica a l’estil de Willy Wonka de postureig. Microcosmos de xocolata de pega amb sis sales temàtiques en què fer morrets sota la mascareta per sobre de les teves possibilitats.
«Choco de tronos», anuncia un cartell sobre un seient regi com el de ‘Joc de trons’ en versió xocolatera. Sí, aquí qualsevol pot marcar tauleta davant del mòbil. Rajola de xocolata. Depenent de l’hora, t’hi trobes mil·lennistes posturejadors o famílies amb nens desitjant una pujada de sucre. Es fan més fotos per segon que a la casa de les Kardashian. Uns passos i topes amb una paret de piruletes. Un parell més, i et surten ales de caramel. Hi ha piscina de boles, ‘cupcakes’ elàstics sobre les quals saltar, un mur de xiclet on sempre hi ha gent enganxada. Té gust de poc dir «pa-ta-ta».
«¡Tots els prejudicis els deixem fora!». Et van guiant de sala en sala els obrers de la fàbrica. Són els dels cascos amb gominoles incrustades. «Exposició teatralitzada», la defineix el seu ideòleg. És un passeig de 45 minuts entre guies de pel·lícula, acudits de xocolata i regals ensucrats.
L’última moda ‘selfie’
«La gent mossega les coses», assegura Jordi Serra. És el director creatiu d’aquesta fàbrica de xocolata. 39 anys. Cap càries, promet. Tampoc se li veuen semblances raonables amb Willy Wonka. Ell ve del món del teatre i del musical. ¿El seu objectiu? «Sorprendre», respon. ¿Per què una fàbrica de xocolata? «El dolç agrada a tothom», s’encongeix d’espatlles. «La xocolata atrau molt».
No, a ningú li amarga mai un dolç. I menys si és instagramejable. És l’última moda ‘selfie’. L’any passat ja es va instal·lar a la cúpula del centre comercial Arenas El Museu Més Dolç del Món, amb dònuts format gronxador i ossets de gominola mida ‘selfie’. A Madrid han obert aquest any un Sweet Space.
The Chocolate Factory es va estrenar al març a Madrid. Allà hi va estar 4 mesos, amb gairebé 17.000 tiquets venuts, detallen des de la productora, Fever. Divendres passat les gominoles gegants es van mudar a Barcelona. Fins a Nadal, preveuen. Aquest cap de setmana obrirà una altra fàbrica de xocolata fotogènica a Londres. El 17 de novembre, a París.
El Matrix de diamants
No és l’únic ‘hot spot’ de Barcelona de què s’han apropiat instagramers i tiktokers. Hi ha un altre ‘‘hashtag’’ que fa dies que treu fum a les xarxes: #MocoMuseum. Les ‘influencers’ ara es graven fent rutes a TikTok per aquest nou museu d’art modern i contemporani. Va obrir fa tot just dues setmanes a l’antic palau Cervelló del segle XVI (Montcada, 25). L’estrella dels ‘selfies’ és el seu hipnotitzant Diamond matrix, de Studio Irma. Al Moco Museum d’Amsterdam ja hi ha qui porta a la sala diversos canvis de roba. Segons entres, et queda la mateixa cara d’embadalit que al veure la factura de la llum.
Et reflexes entre centenars i centenars de diamants il·luminats, un dels materials més forts de la terra, detalla el cartell informatiu. «Celebra la teva brillantor indestructible», t’anima abans d’entrar-hi. Són 12.000 bombetes sincronitzades amb música envoltant. Van tardar quatre mesos a construir-la. Sí, costa sortir-ne.
Notícies relacionadesEls altres ‘hits’ del museu a Instagram: el «sofà millor amic de l’home», el de peluixos de Snoopys de KAWS, i l’icònic quadro gargotejat amb el ‘home sweet home’ de Banksy. Es recomana delectar-se en les obres sense utilitzar el mòbil. Hi ha més de 40 peces amb pedigrí: Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, Salvador Dalí, Damien Hirst, Keith Haring.
No són les úniques destinacions a les quals peregrinar amb pal de ‘selfie’. Fa més d’un any que va obrir The Set Lab. Una escola de postureig en tota regla. «El primer espai creatiu de fotografia per a usuaris de xarxes socials», definien llavors els seus creadors. Fins i tot un instagramer de gamma baixa acabaria amb complex de Dulceida: són més de 20 sets en 150 laberíntics metres quadrats. Fins i tot amb pandèmia pel mig, han inaugurat dos locals més, a Leganés i a Madrid. Ja han superat els 20.000 visitants entre els tres centres, inclosa bona part de ‘La isla de las tentaciones’.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
