Balanç de la tercera jornada de les festes
Els Mossos atribueixen a «delinqüents oportunistes» el vandalisme i els robatoris de les nits de la Mercè
El cos va controlar els fets del Bogatell amb drons que porten càmeres tèrmiques i faciliten la investigació nocturna
Batlle creu que la tercera nit de ‘macrobotellon’ no ha registrat «incidents greus» i destaca que no hi ha hagut apunyalaments
Motos quemadas /
Aquest diumenge Barcelona s’ha aixecat després d’una altra nit de disturbis en el context de les festes de la Mercè en què hi ha hagut 30 detencions. El conflicte es va desplaçar de la zona de la plaça d’Espanya, blindada policialment perquè no es repetís el que va passar dissabte a la matinada, al litoral, en concret al Bogatell. El director dels Mossos, Pere Ferrer, ha afirmat que les persones que durant les dues últimes nits han comès actes de vandalisme o robatoris són «delinqüents oportunistes» que aprofiten la celebració dels ‘botellons’ multitudinaris per actuar.
En declaracions a RAC-1 recollides per Efe, Ferrer ha remarcat que els responsables dels fets delictius són «oportunistes» que constitueixen una minoria dels grans grups que han format els ‘botellons’ i que aprofiten cites com aquesta o altres manifestacions amb què no tenen relació per actuar. El responsable policial ha afirmat que una part dels objectius d’aquesta nit es va aconseguir: evitar que es repetís el que havia passat a la plaça d’Espanya, i ha recalcat que l’objectiu del dispositiu policial, més que aturar un ‘botellon’, és evitar que es produeixin fets delictius.
Detencions
Els mossos, ha explicat, han treballat durant la nit amb agents d’uniforme i també de paisà, assistits per drons que han aportat dades rellevants, equipats per les càmeres tèrmiques que faciliten la investigació nocturna. Ferrer ha precisat que les 30 detencions s’han practicat quan els presumptes delinqüents s’havien apartat de la multitud o quan han sigut sorpresos en plena comissió d’actes vandàlics. Sis dels arrestats ho han sigut en un dels dos restaurants vandalitzats durant els disturbis.
Notícies relacionadesEl director dels Mossos ha considerat que la solució als ‘botellons’ no ha de ser només policial, un argument similar a l’empleat pel tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, que ha cridat a «reflexionar» sobre el fenomen i ha recordat que es dona en molts llocs. Batlle ha comparegut per fer balanç de la tercera nit de la Mercè i ha remarcat que el dispositiu policial ahir estava «correctament dimensionat» i ha dit: «Els incidents de la gravetat dels de la nit anterior no s’han produït i diria que no s’han produït incidents de gravetat; els normals en una festa major o una revetlla».
La presència policial
Batlle ha afegit que hi ha hagut «algun incident preocupant: intents de vandalització d’un parell d’establiments de restauració i de baixos comercials a l’entorn de la Vila Olímpica». Ha celebrat que no hi hagi hagut «apunyalaments i incidents contra les persones», com la nit de divendres a dissabte. El regidor ha remarcat que la policia «era allà» tot i que semblés que no hi havia agents al Bogatell. Com a exemple, ha citat la identificació policial de persones vestides de negre que agredien altres assistents al ‘macrobotellon’.
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
