«Danys a la imatge»
Barcelona reclamarà a Salvini danys patrimonials pel bloqueig del barco ‘Open Arms’
Matteo Salvini serà jutjat a Itàlia per un suposat delicte de segrest de persones per bloquejar uns 150 migrants al Mediterrani durant més de 20 dies a bord del barco espanyol ‘Open Arms’

dvcj5tgxgaieil6
L’Ajuntament de Barcelona, personat en la causa contra el dirigent italià Matteo Salvini per bloquejar el barco Open Arms amb desenes d’immigrants a bord, demanarà en la vista contra l’exministre la reparació dels danys patrimonials ocasionats per aquella acció.
El líder de la ultradretana Lliga, Matteo Salvini, serà jutjat a Itàlia a partir del pròxim 15 de setembre per un suposat delicte de segrest de persones per bloquejar uns 150 migrants al Mediterrani durant més de 20 dies a bord del barco espanyol ‘Open Arms’ l’agost del 2019, quan era ministre de l’Interior.
Així ho ha decidit avui un jutge del Tribunal de Palerm (Sicília, sud), després que la Fiscalia demanés processar-lo i la defensa de Salvini al·legués que la decisió va ser presa per tot el Govern i no només per l’extitular d’Interior.
Es persona en la causa
Després de conèixer-se la decisió de la justícia italiana, l’Ajuntament de Barcelona ha recordat aquest dissabte que està personat en la causa i que reclamarà a Salvini els danys patrimonials causats pel bloqueig del barco, «amb el consegüent augment de costos i l’alentiment de la missió i activitat objecte de finançament municipal».
El consistori ha assenyalat que també demanarà la reparació «dels eventuals danys als valors i la imatge de Barcelona per les diferents acusacions falses dirigides per Salvini contra la ciutat durant el bloqueig de l’‘Open Arms’».
Notícies relacionadesMarc Serra, regidor de Drets de la Ciutadania de l’ajuntament, ha afirmat per la seva banda que el judici contra Salvini culmina una «enorme feina d’Open Arms», i ha reiterat que es demanarà al polític italià «la reparació de tot el mal causat a la ciutat i als drets humans».
«Clar que es podia», ha exclamat el regidor en al·lusió al treball jurídic que ha conduït a l’obertura de judici contra Salvini.
- LA CHAMPIONS LEAGUE Flick: "No m’agrada que el meu net em vegi així. He de canviar"
- Vandalisme El turisme de grafitis va embrutar 3 de cada 4 trens de Rodalies a l’estiu
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Nou àlbum ‘Lux’, el disc de Rosalía, compta amb Björk i Sílvia Pérez Cruz
- Novetat en Estríming ‘El Monstruo de Florencia’ reviu un trauma italià
- Sèrie d’humor 3Cat recupera l’esperit de ‘Plats bruts’ a ‘La casa nostra’
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Trobada El paper dels artistes en la Transició