LA CRISI DE LA VIVENDA
Barcelona demana aturar 21 desnonaments previstos en dos dies a Ciutat Vella
El regidor del districte, Jordi Rabassa, insisteix en la necessitat que el Govern de Sánchez sigui «més agosarat» i suspengui «tots els desnonaments durant la pandèmia».
Aquest dimarts la comitiva judicial i els Mossos d’Esquadra han desnonat a Nou Barris una dona de 52 anys diabètica i en cadira de rodes.

desnonament
El regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, ha demanat al Govern de l’Estat que freni els 21 desnonaments programats per a dos dies de la setmana vinent en aquest districte de Barcelona, en plena tercera onada de la pandèmia. En una entrevista a la televisió municipal Betevé, Rabassa ha explicat que aquesta setmana hi havia 11 desnonaments previstos al seu districte, un dels més afectats per la crisi de la vivenda i per la crisi de la Covid, dels quals sis hagin sigut suspesos, però han sigut notificats 21 més només per a dos dies de la setmana vinent.
Tot i que està en vigor un decret del Govern central que prohibeix els desnonaments en l’estat d’alarma actual, queden exclosos d’aquest decret nombrosos processos que es van posar en marxa abans de la crisi sanitària. «En tenim molts de pendents que no tenen res a veure amb l’alarma i que afecten persones grans i vulnerables. El Govern de l’Estat ha de ser més agosarat: ha de suspendre tots els desnonaments», ha defensat el regidor. El govern municipal s’ha compromès a donar una alternativa de vivenda a tothom que sigui expulsat de casa seva, però Rabassa ha lamentat que «la legislació actual protegeix el dret a la propietat per sobre del dret a la vivenda».
Així mateix, el regidor ha assegurat que tant l’oficina municipal de vivenda com la unitat antidesnonaments del consistori «fan tot el possible perquè els jutges facin prevaler el dret a la vivenda». També ho fan, dia a dia, portal a portal, els activistes pel dret a la vivenda de tots els barris. Els mateixos que aquest mateix dimarts han intentat defensar la llar d’una dona de 52 anys i malalta a Nou Barris. Malgrat concentrar-se a la porta des de primera hora del matí, la mobilització veïnal no ha pogut impedir el desnonament. La comitiva judicial, acompanyada pels Mossos d’Esquadra, han fet efectiu el desnonament dels baixos del 33 del carrer del Pou. Aquest era el tercer intent de desnonament de la Luisa, diabètica i en cadira de rodes. Els dos primers es van parar precisament per la seva fràgil salut, però aquesta vegada no ha sigut possible.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos