TURISME

Turisme de Barcelona invertirà 12 milions en promoció si la pandèmia ho permet

  • El consorci vol impulsar el comàrqueting per arribar a acords amb empreses per tornar a promocionar la capital catalana com a destinació turística

  • Una campanya de comunicació perseguirà un increment del 15% dels visitants de la resta d’Espanya que compensi les pèrdues dels últims anys

  • L’estratègia de promoció per als dos pròxims anys se centra en la cultura en sentit ampli

2
Es llegeix en minuts

Turisme de Barcelona ha començat a mirar més enllà de la pandèmia en la reunió del seu consell general, celebrada aquest migdia a l’Ajuntament, amb la previsió d’invertir en els pròxims dos anys 12 milions en promoció de la ciutat sempre que millori la situació que ha provocat la crisi de la Covid-19. Amb aquest pressupost, el consorci vol impulsar el comàrqueting per arribar a acords amb empreses en aquest objectiu promocional. La idea és, segons la directora general Marian Muro, «presentar Barcelona amb una multiplicitat de continguts segons els seus atributs i crear-ne de nous».

Així, Turisme de Barcelona abordarà una campanya de comunicació dirigida als visitants nacionals amb l’objectiu d’un increment del 15% que compensi les pèrdues dels últims anys. En el mercat exterior, la gran aposta són els turistes del sud-est asiàtic (una franja emergent) i del continent americà.

Buscar un client de valor

L’estratègia de promoció per a aquests dos pròxims anys se centrarà en la cultura en general, és a dir, l’arquitectura, l’art, les indústries creatives, el disseny, la Barcelona del cine i els grans platós de televisió «com a eix principal» dels atractius de la ciutat. També s’incideix en la recerca d’«un client de valor» que sigui sostenible i respectuós amb la ciutat.

Notícies relacionades

La reunió del consell general, que ha aprovat un pressupost de 20,65 milions per a aquest any, també ha donat el vistiplau a una modificació dels estatuts del consorci, pendents d’aprovació de la Cambra de Comerç i de l’Ajuntament. «Aquests nous estatuts suposaran un reforç de la governança i la col·laboració públic-privada per impulsar que Turisme de Barcelona tingui un paper clau en la reactivació econòmica de la ciutat», ha remarcat Jaume Collboni, el primer tinent d’alcalde que ha presidit el consell general.

Els nous estatuts permetran que els socis del consorci puguin nomenar com a vocals del consell general representants d’altres institucions o associacions rellevants del món del turisme a la capital catalana. En aquest sentit, el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha destacat l’obertura a aquests «nous agents» com un element dinamitzador del consorci. Com ho ha de ser també, segons Eduard Torres, president de Turisme de Barcelona, l’obligatori pas cap endavant en el camp de la digitalització per a la promoció de la ciutat. «Hem de treballar amb les dades dels visitants abans, durant i després de la seva estada», ha sentenciat.