Barcelona augmenta aquest any les mediacions per evitar desnonaments

desnonament

desnonament

1
Es llegeix en minuts

ElServei d’Intermediació en Deutes de la Vivendade la Diputació de Barcelona, que assessora famílies en situació vulnerableper mantenir la seva llar, ha incrementat notablement el nombre demediacions realitzades aquest any i, amb 2.909 fins a l’octubre, ja supera les 2.747 de tot el 2019.

«Malgrat les moratòries de desnonaments, la Covid ha fet florir situacions greus. Hem tingut un augment de demandes aquest 2020. Hem rebut unes 3.000 demandes, que superenàmpliament les dels anys anteriors, i només a l’octubre hem donat resposta a 351 casos, cosa que suposa un increment importantíssim respecte al mateix mes de l’any passat, quan es van atendre 197 casos», ha remarcat aquest divendres la diputada de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar, Lluïsa Moret.

Des del 2013, aquest servei ha atès10.566 famílies amb dificultats per afrontar les despeses de la hipoteca o el lloguer, de les quals el 73% han fet intermediacions, i en el52,7% dels casos la mediació ha finalitzat amb un acord favorable.

La diputada ha destacat que durant aquesta tardor ha culminat eldesplegament territorial del servei,que compta amb 44 seus que atenen la població de tots els municipis de la província de Barcelona excepte la capital catalana i Sabadell, que compten amb els seus propis serveis municipals.

Així mateix, Moret ha destacat que la corporació ha destinatmés de vuit milions d’euros al servei, i que els pressupostos del 2021 contemplen una partida de dos milions més.

Sobre els reptes del servei ara que s’ha completat el desplegament territorial, la diputada ha destacat la importància d’enfortir els equips perquè siguin més proactiusi detectin abans lesproblemàtiquesper millorar l’índex de mediacions favorables.

Notícies relacionades

«Com més aviat les famílies es posin en contacte amb el servei i més aviat es pugui intervenir, millor es podrà resoldre la situació. Si ja són molt a prop delllançament del desnonament, evidentment, com més avançat està el procediment, hi ha més dificultats a l’hora d’intervenir-hi», ha assenyalat.

«El Servei d’Intermediació en Deutes de la Vivenda és una història d’èxit; en primer lloc, perquè és una història de col·laboració», ha emfatitzat el diputat d’Infraestructures,Pere Pons,que ha destacat el treball tant dels ajuntaments com dels consells comarcals i la Generalitat per abordar aquestes situacions.