SUCCÉS A L'EIXAMPLE
El Síndic investiga els trets d'un agent de la Guàrdia Urbana a un sensesostre
Ha obert una actuació d'ofici per conèixer els fets, i analitzar la idoneïtat i la proporcionalitat en la reacció policial

jregue52238991 pla mitj del s ndic de greuges rafael rib durant la comp201123120820 /
El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, investiga el succés ocorregut dissabte a Barcelona quan un agent de la Guàrdia Urbana va disparar contra una persona sense llar –que està hospitalitzada a l’uci arran dels fets– perquè, segons va dir, l’atacava amb un ganivet, per la qual cosa ha demanat explicacions al Departament d’Interior i als Mossos d’Esquadra.
Segons el comunicat de la institució, el Síndic va tenir coneixement dels fets a través dels mitjans de comunicació i ha obert una actuació d’ofici per conèixer-los, i analitzar la idoneïtat i la proporcionalitat en la reacció dels agents. El Síndic vol conèixer l’actuació que els Mossos porten a terme per aclarir els fets, adoptar nous protocols i depurar responsabilitats.
També s’ha dirigit tant a l’Àrea de Prevenció i Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona com a la direcció general de la Policia del Departament d’Interior per determinar els agents que van participar en els fets, la unitat a la qual pertanyien i l’informe elaborat de l’incident.
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics