espècie amenaçada
Neix una girafa al Zoo de Barcelona
L'animal, que encara no té nom, dorm encara amb la seva mare, un exemplar de 10 anys
La tinenta d'alcaldia, Laia Bonet, ha celebrat el part: «és fonamental per a la biodiversitat»
El Zoo de Barcelona compta amb un nou habitant, una girafa nounada, que encara no té nom. El part va ser dilluns passat, 10 de febrer, i va poder ser vist pels visitants del zoològic. La tinenta d’alcaldia d’agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha celebrat el naixement: «és fonamental per reduir la pèrdua de biodiversitat del Planeta», ja que es tracta d’una espècie amenaçada.
La cria de girafa pertany a la subespècie Rothschild (Giraffa camelopardalis rothschildi), segons informa l’ajuntament. La seva mare és Nuru, un exemplar de 10 anys que va arribar al Zoo de Barcelona el 2011 procedent del Zoo d’Emmem (Holanda). «Aquest naixement ha sigut possible gràcies a la qualitat de les instal·lacions de les girafes i l’experiència dels professionals del zoo en aquesta espècie, condicions que garanteixen el seu benestar», es congratulen en el zoològic.
La petita girafa, acompanyada de la seva mare, estarà uns dies als dormitoris de la instal·lació de les girafes, abans d’ajuntar-se amb la resta del grup. Una mesura que han pres des de l’equip tècnic del zoo per «atendre amb més cura les necessitats de totes dues». Tot i que el zoològic assenyala que les instal·lacions del zoo van permetre que els visitants poguessin veure el part en viu i en directe. Els embarassos de les girafes duren 468 dies i la cria és aproximadament de dos metres d’altura al néixer. Les mares donen a llum dempeus, fins i tot caminant.
Espècie amenaçada
Notícies relacionadesEl Zoo recorda que les girafes són considerades una espècie amenaçada segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa. Si bé la girafa s’estenia per gran part de l’Àfrica, hi ha diverses causes que han fet que el seu hàbitat s’hagi restringit pràcticament dins dels parcs nacionals i zones protegides. En els motius de tal desastre està la mà humana: la desforestació, l’expansió de la ramaderia, agricultura i explotacions mineres, el canvi climàtic, la caça furtiva i les conseqüències dels conflictes geopolítics al continent.
El zoo, doncs, defensa que sigui «imprescindible» que aquests animals existeixin en els zoològics. El seu objectiu és el d’aconseguir més de 500 individus perquè, quan sigui viable, puguin ser reintroduïts en el seu hàbitat. A Barcelona estan estudiant col·laborar en el Sahel (Níger) per conservar una espècie de girafa que resideix en aquesta zona, les selves del qual i sabanes estan amenaçades pel canvi climàtic.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura