S'hi farà una guarderia
Barcelona compra les casetes d'Encarnació, a Gràcia
L'ajuntament arriba a un acord d'expropiació amb la propietat que inclou una indemnització per evitar litigis futurs
zentauroepp51342429 casetes encarnacio200117095722 /
L’Ajuntament de Barcelona comprarà les casetes del carrer d’Encarnació, al districte de Gràcia, per 6 milions d’euros. La previsió és construir-hi una guarderia, i també hi ha la possibilitat d’incloure-hi vivenda assequible. El govern municipal ha arribat a un acord d’expropiació amb la propietat que inclou una indemnització per evitar litigis futurs.
La clau ha sigut la catalogació de l’alzina bicentenària que hi ha al jardí de la parcel·la, que va permetre que s’aturessin les obres de demolició de les dues edificacions singulars de la finca per revocar la llicència d’obres que tenia la propietat, que pretenia edificar un edifici de vivendes privat. La comissió de govern va donar llum dijous al conveni que recull tots els passos a realitzar.
Així, entre els sis milions d’euros n’hi ha 1,4 d’indemnització: uns 400.000 per dany emergent i 1 milió d’euros per lucre cessant. L’acord preveu que la propietat retiri el contenciós administratiu que va interposar contra el procés de catalogació de l’alzina i que faciliti la tramitació de la modificació puntual del pla general que permet que les finques es destinin a equipament municipal.
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Exclusiva Com va conèixer Pep Guardiola la seva ara exdona, Cristina Serra
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Fins que li doni la gana
- L’obesitat es diagnosticarà amb el greix corporal i no sols amb l’IMC
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Política local Quirós reestructura el govern municipal de l’Hospitalet per avançar en la seva «transformació social i urbana»
- En el ple El Constitucional aparta el magistrat Macías de les sentències de l’amnistia
- EL MERCAT HIVERNAL Gir en el futur d’Araujo: ara vol quedar-se al Barça
- Comptes públics El Govern assumeix que no tindrà pressupostos: «No s’acaba el món ni cau Catalunya»