Prevenció d'accidents

Barcelona estudia la instal·lació de radars a les zones 30

El consistori treballa en un nou de control de velocitat al Túnel de la Rovira

zentauroepp50803447 zona 30191108162742

zentauroepp50803447 zona 30191108162742 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Luis Benavides

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha explicat aquest divendres que el consistori estudia la instal·lació de radars a les zones limitades a 30 quilòmetres per hora amb l’objectiu de millorar la convivència a la calçada dels diferents modes de transport i reduir així el nombre d’accidents de trànsit. «Si aconseguim abaixar la velocitat serà molt més fàcil que tots ens respectem millor i que puguem conviure [a la calçada] sense haver de fer tantes segregacions d’espai per a la mobilitat», ha explicat Alarcón.

La responsable de mobilitat del govern municipal també ha detallat que ja s’està treballant en un nou tram amb radar alTúnel de la Rovira. «Per a la resta, estem estudiant on i de quina manera instal·larem els nous radars que ens permetran controlar millor la velocitat», ha dit en declaracions als periodistes durant el 25è Fòrum de Seguretat Viària.«S’ha demostrat que on hi ha radars –ha afegit– el nombre d’accidents baixa exponencialment». En aquest mateix context, el tinent d’alcalde de Seguretat i Prevenció de Barcelona, Albert Batlle, ha defensat una «aposta claríssima a Barcelona per les zones 30», i ha dit que, segons la seva opinió, tots els carrers amb un sol carril de circulació haurien de ser limitats a aquesta velocitat.

Als carrers principals de la capital catalana, la velocitat és limitada a la màxima genèrica a la via urbana de 50 quilòmetres per hora, i els carrers secundaris –la coneguda com a ‘xarxa no bàsica’– estan limitades a 30 quilòmetres per hora, excepte un 10%. Alarcón ha defensat que es pot ampliar la zona 30 a aquest 10% restant de carrers secundaris, «però el que és important» és que es respecti el límit de velocitat on ja està establert.  

«Mesures impopulars»

Notícies relacionades

Un dels objectius de la mobilitat a la ciutat prioritaris és reduir la velocitat, i no només creant més carrers 30, ha puntualitzat Alarcón, sinó millorant la disciplina en aquest sentit. «Això implica mesures impopulars com nous radars i el treball conjunt que fem amb la Guàrdia Urbana. Igual que tenim la disciplina en l’aparcament, i de fet saps que si aparques malament et vindrà una grua o et posaran una multa, hem de tenir la mateixa disciplina amb la velocitat», ha recalcat la regidora. Alarcón considera que la limitació permetrà millorar la convivència «en els 100 quilòmetres quadrats on vivim 1,7 milions de persones». 

La regidora de mobilitat ha recordat durant el seu parlament en aquest fòrum sobre seguretat viària, en el qual també han participat el president del RACC, Josep Mateu, i Jorge Ordàs, responsable de Mobilitat i Tecnologia de la Direcció General de Trànsit (DGT), entre d’altres, que «el vianant ha d’estar al centre» de la política municipal de l’Ajuntament. «Fins ara acumulem 18 morts –víctimes d’accidents de trànsit– a la ciutat de Barcelona, que no són tants com als noranta, però mentre hi hagi només una persona ferida greu o morta en un accident de trànsit hem de lluitar per evitar-lo», ha afegit.