renovació total

Així serà el luxós Hotel Nobu Barcelona de Robert de Niro

L'establiment de luxe, coronat pel famós restaurant japonès del mateix nom, obre dijous que ve

zentauroepp49891472 nobu190916200059

zentauroepp49891472 nobu190916200059

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

Des que Barcelona va posar límit al creixement hoteler, el degoteig de novetats ve donat per les llicències prèviament concedides o per les renovacions amb majúscules. I en aquest últim bàndol, l’obertura de l’any serà sens dubte la del Nobu Hotel Barcelona, aquest dijous, no només pels esclats de la marca –fonamentada en la gastronomia japonesa–, sinó per la morbositat de veure ressorgir una icona dels anys 70 com va ser la Torre Catalunya convertida en un dels nous reclams internacionals de l’allotjament local. La joia de la corona, el seu restaurant, també aixeca el teló aquesta setmana a la planta 23 del gratacel, amb la promesa d’una gastronomia (de moment, sopars) a l’altura de les seves vistes panoràmiques.

Imatge de l’exterior de l’antiga Torre Catalunya, l’interior de la qual afronta la recta final de les obres, aquest dilluns.

Jordi Mestre, el president de Selenta Group, propietari de l’immoble, explica que des que fa anys va sopar al local de Nobu Matsuhisa a Londres, va somiar convertir el restaurant Visual, dalt del llavors Gran Hotel Torre Catalunya, «en el primer Nobu barceloní». Va passar després que fa sis anys el segell gastronòmic (amb 25 anys d’història) va fer el gir cap a l’hoteleria, com Nobu Hospitality –el xef associat amb l’actor Robert de Niro i l’empresari Meir Teper–, i el repte de Mestre va derivar a reinventar tot l’hotel per complir els manaments de la marca, que fusiona el luxe minimalista i familiar nipó amb elements locals de cada destí.  El mateix De Niro ha descrit en ocasions que amb aquesta fórmula hotelera busca un luxe amb què sentir-se còmode, i en què el servei, atent però cordial, estigui pendent de l’experiència de l’hoste.

Estil propi

L’aliança de Nobu i Selenta ha dibuixat un nou hotel de portes endins, amb 259 habitacions (aquesta setmana se n’obren 90), però que manté el seu exterior tal com era, més enllà de l’element decoratiu afegit a la part de façana que emmarca l’entrada principal. Tapissos de cordes componen la decoració del vestíbul, i donen pas al bar Kozara, una novetat que uneix sabors catalans i japonesos, còctels i desplegament de sakes i whiskies, que es preveu «portar a altres hotels Nobu, pel món», explica a aquest diari la directora general, Laurence Dubey.

Interior d’una de les habitacions.

El quart d’Europa i tercer d’Espanya s’ha atrevit amb una ubicació allunyada de l’epicentre turístic de Barcelona, des de la confiança en el fet que la remodelació de l’estació de Sants la converteixi en eix neuràlgic. De fet, és a un pas de Montjuïc i a prop del centre, valora l’hoteler, que ja va convertir les oficines en hotel el 2003.

A més de 40 suites, que integren espais de treball i plaer per a turistes de negocis i vacacionals, l’edifici ha incorporat la Nobu Suite de 150 metres quadrats a la planta 22, ‘spa’, zones de reunions i espais privats. Segurament, pocs de tan cotitzats com els dos reservats del restaurant, pensats per a clients VIP i empresa, a la zona amb millor horitzó. Però a la resta del restaurant, on no falta la cèlebre barra de sushi, els finestrals abocats a Barcelona criden tant l’atenció com els elements inspirats en Gaudí al sostre i la columna central.

Inspiració japonesa en un bany del Nobu Hotel Barcelona.

Notícies relacionades

Si gastronomia i disseny són les claus de la companyia, a Barcelona han adoptat tons mediterranis i altres picades d’ullet per al seu interiorisme, que a les habitacions trasllada al Japó de forma relaxada, amb fustes nobles (fins i tot a la banyera), quimonos... i sempre la ciutat de fons. Precisament, per donar-se a conèixer entre els autòctons, l’hotel obre amb una tarifa promocional de 250 euros amb esmorzar (a dalt) inclòs, i després tindrà un preu especial per als viatgers catalans, avancen. Amb la mateixa finalitat, s’ha llançat un menú Omakase (del xef) per 80 euros (sense begudes).

Tan important com el seu estil zen serà el servei, assegura Dubey, després d’haver entrevistat personalment molts dels 150 nous fitxatges, que se sumen a una trentena d’antics treballadors i que aglutinen 40 nacionalitats. Entre ells, dos sushi xefs locals. Tots amb formació intensiva aquestes setmanes per complir els estàndards Nobu, sentencia la directora. Perquè el llistó sigui tan alt com a Los Angeles o Tòquio.