Torra reclama la gestió de totes les infraestructures de Catalunya

El president ha afirmat a la inauguració d'una andana a Provença que "com més s'assembli el país a FGC, millor anirem"

L'estació de Provença rep més de 8,6 milions de passatgers a l'any i és la segona en volum d'usuaris de la línia Barcelona-Vallès

zentauroepp48731373 torra anden provena190621135244

zentauroepp48731373 torra anden provena190621135244 / Quique Garcia

3
Es llegeix en minuts
Efe

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha tornat a reclamar aquest divendres que el Govern català pugui gestionar totes les infraestructures i els transports públics de Catalunya perquè així, ha dit, funcionarien "millor".

Torra ha inaugurat aquest divendres l’ampliació d’una andana de l’estació de Provença de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Per al president, FGC és una de les empreses més importants i ha dit "com més s’assembli el país a FGC, millor anirem".

El president català ha posat a FGC com a exemple de "bona gestió" i ha dit que Catalunya es mereix que totes les seves infraestructures es gestionessin així.

"La mateixa gestió que es fa des de Ferrocarrils, l’hauríem de tenir a Rodalies i no la tenim" ha assegurat Torra, que ha dit el mateix de l’aeroport de el Prat.

Per això, ha reivindicat, la gestió de totes les infraestructures de Catalunya, tot i que no ha volgut fer la llista de "greuges que tenim amb l’Estat" i els incompliments de les inversions previstes a Catalunya.

La nova andana de l’estació de Provença. / MARIA BéLMEZ / ACN

Usuari de FGC

Torra ha mostrat "un punt de nostàlgia" com a "vell usuari" d’FGC, perquè gairebé la meitat de la seva vida l’ha passat en aquest transport, per anar a l’escola, a la Universitat Autònoma i després a la feina, ja que vivia a prop de plaça Molina.

Ha assegurat que Ferrocarrils s’ha anat construint una marca estimada a Catalunya pel seu esforç, innovació, capacitat de risc o la seva preocupació per la seguretat.

El president de la Generalitat ha conclòs l’acte de dient que FGC és "molt important per al país" i que creu que és una d’aquelles institucions que, "si no haguéssim abusat d’allò de les estructures d’Estat, és evident que la definiríem així".

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha reivindicat "més i millor" transport públic, perquè cada línia de transport públic "és una línia de vida" i ha afirmat que la Generalitat "està fent els deures" i està preparada per assumir nous reptes, entre els quals ha esmentat la gestió de la llançadora de l’aeroport del Prat.

Calvet ha apostat pel transport públic com "una política social" i ha reivindicat aquest rol per al seu departament.

També ha recordat que, a la tardor, s’inaugurarà una nova estació de l’L9 o que l’estació Ernest Lluch de l’L5 estarà feta d’aquí a 24 mesos.

Calvet ha apostat per la "vocació metropolitana" des de la qual s’han de resoldre aspectes com la vivenda, el transport públic o la qualitat de l’aire.

Per la seva part, el president d’FGC, Ricard Font, ha recordat que entre el 2011 i el 2021 la Generalitat haurà invertit mes de 2.000 milions en FGC.

Inversió de vuit milions d’euros

L’ampliació de l’andana de l’estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en sentit Sarrià ha suposat una inversió de vuit milions d’euros i entra en servei aquest divendres dia 21.

Aquesta actuació dotarà l’andana de més capacitat i pal·liarà els problemes ocasionats per l’elevada concentració d’usuaris que rep, que en hora punta poden arribar als 4.700.

L’obra consisteix en l’ampliació d’un tram d’andana de 27 metres de longitud, que passa de 3 a 8 metres útils mitjançant la construcció d’una galeria de 50 metres a l’arc de l’estació.

Els treballs, cofinançats pels Fons Europeu de Desenvolupament (FEDER), van començar el novembre de 2016 i l’obra suposa una millora important en l’accessibilitat a l’estació i evitarà la congestió que es produeix actualment en les escales d’accés a l’andana.

S’ha construït una nova entrada a la part ampliada de l’andana per separar i millorar els fluxos de mobilitat, amb escales fixes i ascensor.

Notícies relacionades

Així mateix, s’han construït dues sortides d’emergència, una al xamfrà de Balmes amb Rosselló, i l’altra al carrer Rosselló, per millorar les condicions d’evacuació en cas d’emergència.

L’estació de Provença rep més de 8,6 milions de passatgers a l’any i és la segona en volum d’usuaris de tota la línia Barcelona-Vallès d’FGC, després de plaça Catalunya.