La batalla de Barcelona
Maragall es reuneix amb Colau i l'insta a no acceptar els vots de Valls
L'alcaldable adverteix al seu rival que si no retira la seva candidatura els està donant per bons
Dona per impossible un tripartit amb el PSC i es proposa negociar amb BComú fins al final

zentauroepp48523040 ernest maragall190607132405 /
Ernest Maragall s’ha reunit aquest divendres amb Ada Colau, poques hores abans que el plenari de Barcelona en Comú sotmeti a votació la proposta de la direcció que l’alcaldessa en funcions opti a la reelecció. El gest dels comuns suposa obrir la porta que Colau repeteixi amb els vots del PSC i de Manuel Valls, que ha afirmat que els ofereix “gratis”.
Maragall ha comparegut després de la trobada –la segona que manté amb Colau, ha precisat– per explicar que l’ha instat a revelar si acceptarà els vots de Valls i que li ha demanat que no ho faci. Li ha proposat reprendre les negociacions si aposta per un pacte amb ERC. “Els resultats m’atorguen la condició de guanyador, i d’alcalde en segona volta”, ha recalcat, al·ludint a la norma que preveu que el guanyador sigui alcalde si no hi ha una majoria absoluta alternativa.
El pacte de Sabadell
El republicà ha afirmat que si Colau es presenta a la investidura ja està acceptant els vots de Valls. “Si no retira la seva candidatura ja els està acceptant. L’única manera de no acceptar-los és no presentar-se”. “Estan intentant comprar Barcelona”, ha denunciat sobre l’operació que pot descavalcar-lo.
“És concebible que Colau negociï l’alcaldia amb els còmplices del judici de la vergonya?”, es pregunta el republicà
“És concebible que Colau negociï l’alcaldia amb els còmplices i de vegades actors del judici de la vergonya en la setmana en què ha acabat?”, s’ha preguntat sobre el judici del procés. També ha titllat de “bloc dels repressors” el PSC i Valls. “¿Quan dimecres acabi el judici amb qui estarà Colau? ¿Amb les víctimes o amb els carcellers?”, ha reblat.
Maragall ha donat a entendre que la possible aliança entre el PSC i Barcelona en Comú podria tenir contrapartides en altres places, i ha assenyalat el pacte tancat pels socialistes i els comuns com una prova d’això.
Ha negat que existeixi cap opció que qualli el tripartit ERC-BComú-PSC que defensa Colau i ha assegurat que la insistència dels comuns en aquest punt és “un recurs retòric per mantenir la seva decisió de presentar-se a l’alcaldia”.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»
- Aquest estiu El ‘top manta’ es dispara a Catalunya: 139.200 falsificacions requisades valorades en 26 milions d’euros
- Relacions entre socis Junqueras respon al Govern: «Si veu inassumible el finançament, per a nosaltres seran inassumibles els Pressupostos»