MEMÒRIA DE LA REPRESSIÓ FRANQUISTA
Els policies protesten contra la placa que recorda la seu de Barcelona com a centre de tortures
El sindicat policial majoritari ho denuncia com a "atemptat a la convivència" i com a "estigmatització del col·lectiu"
L'Ajuntament de Barcelona la va instal·lar aquest dimarts a la matinada a prop de la porta de l'edifici
foto 3476465
Des de la seva central a Madrid, el Sindicat Unificat de Policia (SUP), majoritari en el Cos Nacional de Policia, ha emès aquest dimecres un comunicat lamentant la instal·lació per part de l’Ajuntament de Barcelona d’una placa que recorda la seu de la Direcció Superior a la ciutat com a centre de tortures franquista
La placa va ser col·locada aquest dimarts a la matinada al número 43 de la Via Laietana, a 30 metres de la porta de l’edifici principal de la Policia Nacional a Barcelona. En català, castellà i anglès explica als passejants que aquest edifici va ser seu de la Brigada Politicosocial i "centre de la repressió franquista a Barcelona. Per les seves insalubres i saturades cel·les van passar desenes d’antifranquistes que van patir tota mena de tortures durant els interrogatoris".
Per al SUP, la iniciativa "suposa un atemptat contra la convivència i l’estigmatització del col·lectiu de policies nacionals, molts d’ells catalans i més del 70% nascuts en democràcia, que donen servei a la societat catalana".
Memòria
El consistori barceloní emmarca la instal·lació de la placa en el seu Programa de Memòria 2019. El sindicat policial la considera una "iniciativa partidista", posada en marxa "des d’instàncies oficials gestionades per responsables polítics separatistes", i denuncia que aquesta placa és utilitzada com a "falca en la fractura de la societat catalana".
Als policies de Barcelona, la placa que l’ajuntament acaba de col·locar els en recorda una altra, també municipal, col·locada el maig del 2016 davant la comissaria de la Verneda, que incloïa el poema ‘4 Polis’ de Bukowski, amb versos com ara "¿per què no enviem aquests nois a morir en alguna guerra? Les seves mares no haurien plorat més de deu minuts".
El SUP també dirigeix la seva protesta contra el Govern d’Espanya per "l’abandonament institucional dels cossos i les forces de Seguretat de l’Estat a Catalunya, la imatge dels quals és utilitzada reiteradament com un ariet". Ni el Ministeri de l’Interior ni la Direcció General de la Policia han comentat la instal·lació de la placa pel consistori d’Ada Colau.
- Guerra a l’Orient Pròxim Cursa pel gas: Itàlia accelera a Algèria després de les represàlies iranianes contra els seus proveïdors al Golf
- A petició pròpia Els dos detinguts per l’assassinat de Francisca Cadenas són traslladats a una altra presó
- Mort assistida Últim intent per ajornar l’eutanàsia de Noelia: Abogados Cristianos demana al jutjat que rebi tractament psiquiàtric
- Del 14 al 17 d’abril La 080 Barcelona Fashion estrenarà la seva nova passarel·la al Port Vell, a la vora del mar, amb 26 desfilades
- Desplegament del PLATER Tots els municipis catalans tindran objectius d’implantació de renovables però podran modular el seu desplegament
