AMPLIACIÓ DEL METRO

L'Hospitalet s'afegeix a la fi al traçat de l'L10 Sud de metro

Torra i l'alcaldessa Marín inauguren l'estació de Provençana a l'espera de la parada de Ciutat de la Justícia

El president enlletgeix el Govern que no hagi construït ni un sol quilòmetre de Rodalies des de l'any 1978

declas-metro / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Hospitalet de Llobregat compta des d’aquest dissabte amb una nova estació de metro, la de Provençana, que és la sisena de la línia L10 Sud, la posada en marxa de la qual ha requerit una inversió de 80 milions. El president de la Generalitat, Quim Torra; el conseller de Territori, Damià Calvet, i l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, la socialista Núria Marín, han participat en l’acte d’inauguració d’aquesta estació, que es posa en marxa aquest mateix dissabte a les 15 hores i que s’espera que utilitzin inicialment uns 3.000 passatgers diaris.

Aquesta estació, que té una profunditat de 40 metres, és la sisena de l’L10 Sud, formada per les parades de Collblanc, Torrassa, Can Tries/Gornal, Provençana, Foneria i Foc, a l’espera que entri en funcionament –previsiblement l’últim trimestre d’aquest any– l’estació Ciutat de la Justícia, situada entre les de Provençana i Foneria. L’L10 Sud, una línia de funcionament automàtic (sense conductor), va entrar en servei el 8 de setembre passat entre Foc i Collblanc, inicialment amb cinc estacions, tres de les quals són compartides amb la línia 9 Sud.

Amb la incorporació d’aquesta parada, l’L10 Sud del Metro ja ocupa 4,5 quilòmetres de longitud, dos dels quals corresponen al tronc comú amb la L9 Sud i uns altres 2,5 que van des de la bifurcació de Gornal fins a l’estació de Foc. El Govern i el consistori de l’Hospitalet s’han congratulat per comptar amb aquesta nova estació. La línia va arribar abans a la Zona Franca de Barcelona que a l’Hospitalet, tot i que per arribar a les parades de Foneria i Foc s’havia de travessar el subsol hospitalenc. El fet que els combois de metro passessin per sota de la localitat sense fer parada va portar Marín a iniciar una ofensiva per reclamar que es posessin en marxa les parades de Provençana i Ciutat de la Justícia. Finalment, l’alcaldessa va aconseguir arrencar el compromís del llavors conseller Josep Rull que fos la Generalitat la que assumís el cost de les obres de les estacions.

Els encàrrecs

Durant l’acte d’inauguració, Torra ha reivindicat les inversions en transport públic com una eina per a la cohesió social, i ha censurat el poc interès de l’Estat en aquesta matèria.

Notícies relacionades

Segons Torra, mentre l’executiu català des de 2011 “ha construït més de 30 quilòmetres de xarxa” ferroviària, els diferents Governs centrals no n’han construït “ni un” a Rodalies des del 1978.

”Això és senzillament indignant i no ho podem tolerar”, ha afirmat el president, que també ha celebrat que “aquest país, davant dels reptes importants, quan les seves institucions van juntes, és capaç d’afrontar tots els reptes que es proposa”.