DRETS SOCIALS
Colau obre el Centre LGTBI de Barcelona i reivindica ser "la primera alcaldessa bisexual"
Destaca el paper de la ciutat com a "referent mundial de la lluita contra l'homofòbia"
L'històric activista Jordi Petit es desmarca del projecte al considerar que s'ha fet "sense consens"

unnamed-2
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha inaugurat el primer Centre LGTBI de Catalunya orgullosa de ser "la primera alcaldessa dona i bisexual" de la ciutat i ha defensat que la capital catalana no tindrà por en la lluita contra l’homofòbia.
En l’acte d’obertura del centre aquest dissabte, l’alcaldessa ha advertit que "són temps foscos, en els que gent retrògrada qüestiona la llibertat i l’amor", però ha afirmat que aquest centre és un motiu d’esperança.
Ha destacat el paper de Barcelona com a "referent mundial de la lluita contra l’homòfobia" i ha recordat que l’ajuntament es presentarà com a acusació popular contra l’ última agressió homòfoba patida el cap de setmana passat per un jove al Metro.
"Aquesta és una ciutat valenta i innovadora", ha afegit Colau, que ha reivindicat la diversitat i ha afirmat que d’això depèn la llibertat de les futures generacions.
Drets LGTBI
La regidora de feminismes i LGTBI, Laura Pérez, també ha intervingut en l’acte, en el qual ha fet un repàs a les lluites en defensa dels drets del col·lectiu a la ciutat, entre les quals ha destacat la primera manifestació LGTBI d’Espanya a Barcelona, als anys 70.
També ha valorat que l’obertura d’aquest centre garantirà drets al col·lectiu i brindarà "atenció directa i recolzament social, jurídic i sanitari" als qui ho necessitin.
A més, ha explicat que promouran la cultura i l’art, amb exposicions, xerrades i presentacions de llibres i que serà un espai obert al barri i a la ciutat.
Per la seva part, el director de la Plataforma d’Entitats LGTBI de Catalunya (gestora del centre), Quim Roqueta, ha destacat el caràcter inclusiu i intergeneracional del centre i ha lamentat "la utilització partidista de la dreta" de les demandes del col·lectiu.
Crítiques
Notícies relacionadesNo obstant, algunes veus del col·lectiu LGTBI han criticat Colau pel fet que aquest centre serà gestionat per una plataforma que "no representa la majoria d’entitats LGTBI", en paraules de l’històric activista Jordi Petit. Petit qualifica el centre d’un "bon recurs municipal amb diners de tot el món" que, no obstant, "gestionarà una minoria d’entitats" i "no la majoria".
Petit critica que les més de 30 entitats que participen en el Pride Barcelona "no estaran integrades" en la gestió d’aquest centre, que ha sigut aixecat "sense el consens de la majoria d’entitats LGTBI", una cosa que considera una "greu responsabilitat" per part del Govern municipal. "Per tots aquests motius i per la fallida gestió municipal que ha portat a aquest absurd, faig pública la meva queixa: 'NO amb els meus impostos’, ha denunciat Petit a través d’una missiva.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- El gran repte d’Arrieta
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Nova licitació Barcelona canvia el model d’adjudicació dels xiringuitos de platja per frenar les subhastes milionàries
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Cotitzacions El Govern frena la pujada de quotes als autònoms que menys guanyen i planteja pujar fins a un 2,5% a la resta