la mobilitat que ve

El nou Bicing es posa a rodar el pròxim 9 de gener

Bicicletes mecàniques i elèctriques compartiran la mateixa estació i es podran reservar amb temps

zentauroepp46414566 nou bicing190103173019

zentauroepp46414566 nou bicing190103173019 / Nazaret Romero

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Dimarts, 9 de gener (l’hora dependrà de com de ràpid treballin els operaris) Barcelona estrenarà la versió 2.0 del seu popular Bicing. Serà una estrena gradual. Quatre mesos seran necessaris per substituir totes les estacions disponibles per altres de noves, diferents i més eficaces, i jubilar les castigades bicicletes actuals (12 anys, al calendari del pedal, les converteix en velles) per altres amb molta més presència, 6.000 de convencionals i 1.000 d’elèctriques. Unes i altres són idèntiques per fora. Només un símbol estampat al parafang, un llamp, revela quines són les elèctriques, indispensables si, com està anunciat, el Bicing s’expandirà aquesta vegada als barris de muntanya que fins ara no tenien aquest servei.

Els primers afavorits seran els veïns de Nou Barris i Sant Andreu. Allà començarà el pla de substitució. Formalment comença el dia 8, però aquella jornada es dedicarà a retirar algunes de les velles parades. La carrera contrarellotge començarà un dia més tard, el 9. Fins i tot s’han cronometrat. Els operaris tenen el repte d’arribar a tots i en 90 minuts instal·lar i deixar llesta per al servei una estació. Un element al seu favor és que les noves parades no van ancorades al paviment. Però són inamovibles. Cinc tones de pes són el seu principal argument.

Gegant mundial del pedal

L’empresa que està darrere del nou Bicing, PBSC, arriba amb un currículum que impressiona. Té més de 51.000 bicicletes voltant pel món, en ciutats com Londres, Toronto, Mont-real, Melbourne, Reykjiavik, Chicago i Nova York. En aquesta última metròpoli, per cert, els reposadors de bicicletes de les parades viatgen amb pedals. Estiren el carro de càrrega. Però clar, Nova York és plana. Barcelona, no. Per això, l’empresa ha fet un disseny especial per a la ciutat i es juga part del seu prestigi en l’èxit de la versió elèctrica. No és com la de les botigues. Són bicicletes intel·ligents, sense marxes ni necessitats d’aprenentatge. Muntar i rodar.

Els vells usuaris hauran de tenir en compte algunes novetats. La primera i principal, que els dos models de bicicleta compartiran les mateixes estacions de subministrament. Els ancoratges, diferents i més segurs, serveixen per als dos models. La segona novetat, gens menyspreable, és que des de l’aplicació telefònica serà possible reservar una unitat amb cinc minuts d’antelació.

Notícies relacionades

En total, les bicicletes disponibles seran 7.000 (700 més que actualment), però no es descarta ampliar el parc fins a les 8.000. El nombre d’estacions també creix, fins a les 519. La seva presència serà molts més evident a Horta-Guinardó, Nou Barris, Gràcia i Sant Martí, tot i que el número creix també en altres zones de la ciutat.

El nou Bicing s’estrenarà, si no hi ha contratemps, el pròxim dia 9. Durant els pròxims quatre mesos de renovació, els usuaris hauran d’estar alerta. Les estacions velles i les noves no són compatibles.