Primer dia feiner amb la tarifa plana del transport metropolità

Els viatges des de 36 municipis tindran el preu de la primera corona

zentauroepp46408179 barcelona 2 enero 2018  marc amaro  entrevistas a viajeros q190102164246

zentauroepp46408179 barcelona 2 enero 2018 marc amaro entrevistas a viajeros q190102164246 / JUAN CAMILO MORENO

1
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

La nova tarifa plana de transport públic als 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que va entrar en funcionament l’1 de gener, passa aquest dimecres, primer laborable de l’any, la seva prova de foc. A partir d’ara els desplaçaments que tinguin origen i destinació a les estacions ferroviàries i parades d’autobús d’aquestes localitats es podran fer amb títols d’una zona.

Per als 36 municipis –els 18 de la zona 1 de transport públic i els 18 de la zona 2–, s’ha fixat el preu en el de la primera corona tarifària, cosa que suposarà un estalvi del 50% en el cas de la T-10 i del 26% en el cas de la T-Trimestre, T-Jove i T-Mes.

La unificació de preus no suposa que els municipis canviïn de zona, i obligarà els ubicats a la zona dos a pagar el tribut metropolità a l’AMB, com ja estan fent els de la zona 1, i que es calcula basant-se en un percentatge de l’IBI de cada bé immoble.

Aquesta mesura afecta tots els títols de transport, a excepció de la T-16, els títols socials de l’AMB i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), els títols federats i els monomodals, i va ser aprovada a finals d’octubre per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB, que són les administracions que integren l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

En concret, els municipis de Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat passaran a tenir el preu de la zona 1, malgrat estar a la zona dos.

La unificació tarifària i la reducció del títol del bitllet es preveu que provoqui uns 4,6 milions de viatges nous i que s’arribi als 55 milions de trajectes anuals, ja que es calcula que la mesura beneficiarà 3,2 milions de persones.

Els mateixos preus que el 2018

Notícies relacionades

Les tarifes del transport públic als municipis metropolitans han quedat congelades aquest 2019, per això els preus del transport públic aquest any seran els mateixos que l’anterior.

D’aquesta manera també s’ha prorrogat la validesa dels títols comprats el 2018 fins al 31 de desembre del 2019.