PROTESTA CONTRA FOMENT

El taxi torna a la vaga el 25 de juliol després del recurs de Foment contra la normativa anti-VTC

El ministeri sol·licita la suspensió "urgent" de la normativa, que frenava el creixement d'Uber i Cabify

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ja no només la patronal de les VTC. També el Ministeri de Foment ha recorregut el reglament metropolità de Barcelona que pretenia posar límit a les llicències de lloguer de vehicles amb conductor. El text va ser aprovat a finals de juny i era un autèntic baló d’oxigen per al sector del taxi, que no ha tardat ni un segon a reaccionar: aturada de 12 hores el 25 de juliol amb manifestació matinal que es preveu que es calenteta.

El fons de la qüestió és un tema de competències. Segons els empresaris de les VTC, i sembla que amb el Govern espanyol en sintonia, l’Administració local o metropolitana no pot passar per sobre d’un reglament estatal, en aquest cas, la llei d’ordenació del transport terrestre (LOTT). Per tot això, a través d’un contenciós-administratiu presentat el dia 11 de juliol a què ha tingut accés aquest diari, Foment sol·licita la "suspensió urgent" de la normativa que es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 9 de juliol després de ser aprovada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) el 26 de juny.  

Notícies relacionades

Els taxistes ja han anunciat una mobilització per al dijous 25 de juliol. Faran 12 hores de vaga, entre les 6 i les 18 hores, i han convocat una manifestació aquell mateix dia a les 11 hores des d’Arc de Triomf fins a la Delegació del Govern espanyol. Alberto Álvarez, portaveud’Elite Taxi, l’organització majoritària del sector a Barcelona, ha avançat a aquest diari la intenció dels taxistes de "morir als carrers defensant els serveis públics i la gent decent". "Si ens derroten, com a mínim els sortirà molt car", ha declarat. 

L’objectiu últim del reglament metropolità era frenar l’arribada de llicències VTC a Barcelona per intentar mantenir l’equilibri que es considera més just: un cotxe de lloguer amb conductor per cada 30 taxis. 

Temes:

Taxis