Anar al contingut

Les càmeres controlaran l'entrada de vehicles contaminants a Barcelona

L'AMB implantarà el sistema de lectura de matrícules aquesta primavera

Autobusos exprés uniran ciutats metropolitanes a partir d'aquest any

El Periódico

lainz41020900 l hospitalet de llobregat baix llobregat 20 11 2017 socie180208174707

DANNY CAMINAL

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha pres aquest dijous dues mesures importants per potenciar la mobilitat sostenible a la rodalia de Barcelona. La primera és la implantació, durant el primer semestre d'aquest any, d'un sistema de càmeres per llegir les matrícules dels vehicles que entrin a la Zona de Baixes Emissions (ZEB) i comprovar si compleixen els requisits per circular en episodis d'alta contaminació. La segona és l'entrada en servei a partir d'aquesta primavera de dos nous autobusos metropolitans: l'AMB Exprés i el Metrobús. Les dues primeres sortiran de Castelldefels i Badalona.

L'AMB ha presentat als agents socials implicats i a més de 150 experts la implantació durant aquest 2018, en coordinació amb els ajuntaments de Barcelona, l’Hospitalet, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià de Besòs, el nou sistema de control tecnològic de lector de matrícules. A més de càmeres fixes i mòbils, el nou sistema comptarà també amb plafons d'informació variables que informaran l'usuari, per exemple, identificant la matrícula del cotxe, l'etiqueta ambiental de la DGT que li correspon i si pot circular en cas de contaminació o no.

"L'objectiu d'aquestes mesures és avançar els compromisos adquirits en el desplegament dels sistemes automàtics de control i gestió, i informar paral·lelament la ciutadania sobre les emissions dels seus vehicles i possibles restriccions als més contaminants", ha explicat Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB.

El primer semestre d'aquest any es faran les proves pilot a les rondes de Barcelona. Des del gener, fins al juny, s'estudia l'emplaçament de les càmeres i la definició de la plataforma de gestió.

Des de l'1 de desembre del 2017, en situació de contaminació, no poden circular, de 7 a 20 hores, en dies feiners els turismes que no tinguin etiqueta ambiental. A partir de l'1 de gener del 2020, aquestes condicions seran permanents.

Nous serveis de bus

Les noves línies metropolitanes d'autobús AMB Exprés (E) s'implantaran als municipis metropolitans més allunyats de Barcelona per connectar amb la capital. La primera línia serà l'E95, que connectarà Castelldefels i Barcelona i que es posarà en marxa a la primavera. Més endavant, altres línies connectaran amb Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, etcètera.  

L'objectiu de l'Exprés, que farà recorreguts més directes i amb poques parades, és millorar la velocitat comercial i arribar més ràpid a destí. "No eliminarà les línies convencionals. Serà un servei complementari", assenyalen fonts de l'AMB.

El Metrobús (M), que s'implantarà en municipis que limiten amb Barcelona, tindrà un interval de pas màxim de 10 minuts. Es contempla incloure en determinats serveis autobusos articulats de més capacitat. També es posarà en marxa durant la primavera, i la primera línia serà l'M28, que farà la ruta Can Ruti, Badalona, Santa Coloma i Sant Andreu Comtal. La seva ambició d'oferir una freqüència de pas competitiva amb la del metro aplica a l'àmbit metropolità la filosofia de la xarxa ortogonal de gran capacitat que s'està desplegant a l'interior del municipi de Barcelona. 

Els recorreguts de les noves línies, ha avançat l'AMB, estan dissenyats amb punts d'intercanvi amb la nova xarxa barcelonina, i amb un tractament especial en la senyalització.

Lluita contra la contaminació

Poveda ha recordat que mentre la Comissió Europea amenaça de denunciar Espanya davant el Tribunal de Justícia de la UE per incomplir els límits màxims d'emissions de diòxid de nitrogen i de partícules PM10, l'àrea metropolitana de Barcelona "hi està compromesa", com ho demostra amb projectes com els presentats avui, i ha reclamat un pla d'actuacions als governs d'Espanya i de Catalunya. 

0 Comentaris
cargando