ERC superaria Colau a les municipals, segons el baròmetre de Barcelona
El procés i l'encaix amb Espanya desbanquen el turisme com a principal preocupació

icoy31275674 barcelona barcelones 29 09 2015 sociedad 160420211516
El baròmetre semestral de Barcelona revela que, si les eleccions municipals es fessin ara, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) seria la força més votada a la capital catalana (16,5%), per sobre de Barcelona en Comú, la formació de l'alcaldessa, Ada Colau, que obtindria un 16,3%.
La situació política a Catalunya és la principal preocupació dels barcelonins, amb l'11,3% de les mencions, seguida dels aspectes polítics generals, amb un 9,6% de les respostes, i amb això el context polític actual suma més del 20% de les respostes, segons el baròmetre semestral.
Notícies relacionadesEl primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha destacat en una roda de premsa aquest dijous que la majoria dels barcelonins es mostren contraris a l'empresonament de líders polítics (80,5%), a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució (74,5%) i a la declaració unilateral d'independència (62%).
En tercer lloc, i per primera vegada, hi apareix la contaminació (9%), mentre que el turisme, que en el baròmetre anterior era considerat el problema més important de Barcelona, amb un 19% de les respostes, passa a la quarta posició, empatat amb l'atur i les condicions laborals, ha explicat Pisarello.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions Enquestes PDECat Barcelona en Comú Jaume Collboni Alberto Fernández Díaz Eleccions municipals CUP Ciutadans PPC ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Ada Colau Ajuntament de Barcelona Xavier Trias Turisme Independència de Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?