QUINZENA VÍCTIMA
Younes va matar Pau Pérez en la seva fugida per la Diagonal
Els Mossos d'Esquadra han confirmat finalment que el jove de Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) Pau Pérez és la víctima número 15 dels atemptats del 17 d'agost.
Els investigadors catalans han trobat evidències científiques que demostren que Younes Abouyaaqob és el conductor que va atropellar un centenar de persones a la Rambla -on en va matar 13- i també que va fugir caminant. Va travessar la Boqueria, es va dirigir a l'Eixample, va passar pel carrer de Nicaragua i va arribar així a peu fins a prop del Camp Nou, on va sorprendre Pau Pérez, que en aquell moment estava aparcant el seu vehicle, el va matar a ganivetades, el va estirar al seient del darrere i va fugir per la Diagonal. Allà Abouyaaqob es va saltar un control policial, va conduir fins a Sant Just i va abandonar el Ford Focs de Pau Pérez, amb el seu cadàver a dins. Després, va desaparèixer. Així segueix 5 dies després.
Els Mossos investiguen ara si compta amb suport exterior per aconseguir aquesta fuga. Però fins ara no hi ha indicis d'aquesta possibilitat.
Imam volatilitzat
El major dels Mossos, Josep Lluís Trapero, també ha explicat que tenen "indicis sòlids" que l'imam de Ripoll, Abdelbaki Es Satty, va morir manipulant explosius a la casa d'Alcanar. Hi ha trossos de cos, documents i testimonis que indiquen que va morir mentre els terroristes preparaven bombes que volien fer esclatar a Barcelona el mateix 17 d'agost. La investigació d'aquesta casa encara no s'ha acabat i "trigarà" alguns dies per l'acumulació de gasos i altres tòxics que no permetien accedir a la vivenda i remoure la runa, segons el major Trapero.
Trapero ha reclamat que no es facin interpretacions a posteriori de per què no es va detectar l'acumulació de bombones o coses semblants. "Fins i tot per a la família dels terroristes ha sigut una sorpresa", ha assenyalat.
Col·laboració ciutadana
Notícies relacionadesEls Mossos també han demanat la col·laboració ciutadana per localitzar Younes i han facilitat el següent número de telèfon per rebre les possibles pistes: 93 728 52 20.
Segueix la informació en directe de la investigació dels atemptats a Barcelona i Cambrils.
Sant Just Desvern Terrorisme islàmic Mossos d'Esquadra Terrorisme Atemptat a Barcelona 17-A Josep Lluís Trapero
- L’INFORTUNI DEL PORTER ALEMANY Ter Stegen es lesiona, podria passar pel quiròfan i ser tornat al Barça
- FUTBOL Penal per al Reial Madrid: ja en porta gairebé el doble a favor que el Barça a la Lliga
- «Fita mèdica internacional» La Vall d’Hebron realitza el primer trasplantament de cara del món amb una donant morta per eutanàsia: «Ja puc empassar i parlar»
- Decret òmnibus El Govern central s’obre ara a trossejar l’escut social per assegurar la revalorització de les pensions
- Noves ajudes El Govern insta que els 730 municipis sense policia local tinguin càmeres per llegir matrícules
