La Guàrdia Civil es planteja assumir els controls de seguretat del Prat "excepcionalment" si hi ha caos

zentauroepp39625535 el prat de llobregat 10 08 2017 barcelona nova jornada de170810092015
La Guàrdia Civil «contempla la possibilitat» d’assumir els controls de seguretat de l’aeroport de Barcelona-el Prat «de forma excepcional» en el cas d’una situació de caos motivada per la vaga dels treballadors d’Eulen, va informar ahir l’agència ACN. Amb tot, fonts d’aquest cos van detallar que «per ara no hi ha res establert per assumir aquest rol».
Durant les aturades parcials de divendres, diumenge i dilluns passats, la Guàrdia Civil havia reforçat la plantilla d’agents a les terminals 1 i 2 de l’aeroport per controlar que es complís la normativa de seguretat aèria. Un fet que es repetirà després que l’assemblea de treballadors decidís ahir no ratificar la proposta de pacte de la Generalitat i mantenir les aturades parcials de divendres i diumenge i la vaga indefinida prevista a partir de dilluns. A més a més, diversos treballadors estan de baixa laboral.
Ahir es podien veure membres de la Guàrdia Civil a la T-1, però en la mesura del que és habitual en aquestes instal·lacions. A les dues terminals de l’aeroport actuen diversos cossos policials, inclosos els Mossos d’Esquadra, la mateixa Guàrdia Civil i la Policia Local del Prat de Llobregat.
Protesta sindical
En principi, ja hi ha protestes. L’Associació Espanyola de Guàrdies Civils (AEGC) va criticar ahir que el Ministeri de l’Interior es plantegi recórrer a ells per solucionar «el conflicte privat» entre els treballadors d’Eulen amb la seva empresa i AENA quan «fa uns dies» se’ls volia «fer fora de Catalunya».
En un comunicat, l’AEGC al·ludeix a la concentració convocada per la CUP el 31 de juliol passat davant de la caserna de l’institut armat del barri de Gràcia de Barcelona per la col·laboració de la Guàrdia Civil, segons aquesta formació independentista, en «la repressió de la lluita democràtica de Catalunya per realitzar un referèndum».
De fet, hi va haver una manifestació en contra de la Guàrdia Civil, convocada arran que el cos cités a declarar alts càrrecs del Govern, i una a favor.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»