Barcelona viu aquest diumenge la 38a edició de la Cursa de la Mercè
A la competició, amb un recorregut de 10 quilòmetres, s'hi han apuntat més de 12.000 persones
Un total de 12.290 corredors, 8.710 homes (70,9%) i 3.580 dones (29,1%), participen aquest diumenge en la popular Cursa de la Mercè, una competició històrica que es va celebrar per primera vegada el 1978 i que té un recorregut de 10 quilòmetres.
Els participants, amb una edat mitjana de 39 anys, surten de l'avinguda de Maria Cristina, passen per la plaça d'Espanya, l'avinguda del Paral·lel i després de recórrer diversos carrers, entre ells la calçada central del passeig de Lluís Companys, la ronda de Sant Pere i la de la Universitat, finalitzen al punt d'inici.
Uns 500 dels corredors inscrits en l'edició d'aquest any, antesala de les festes de Barcelona, tenen menys de 20 anys, i 82 superen els 69 anys. La Cursa compta, a més, amb dos quilòmetres de circuit adaptat per a atletes amb discapacitat. Aquest circuit comença a la cruïlla de Sepúlveda amb Comte Borrell i acaba a l'avinguda Reina Maria Cristina.
Notícies relacionadesPer participar en la competició, tots els corredors han pagat un import de cinc euros per persona, que tenen un destí solidari. Des del 2009, la carrera ha prestat la seva col·laboració a una vintena d'entitats socials, segons subratlla l'ajuntament. Entre elles, la fundació Esport Solidari Internacional (ESI), que instal·larà un estand per a la recollida de roba, calçat esportiu i pilotes de segona mà.
Els participants podran donar els xips que mesuren la distància recorreguda en un punt de l'arribada. Cada xip suposarà una donació de 80 cèntims per a l'oenagé AFNE.
- Un nou incident químic a l'empresa Aqualimp de Manresa obliga a confinar un sector del polígon Bufalvent
- Salut José Abellán, cardiòleg i coautor d’un estudi de TCA i adolescents: «L’ús de les xarxes socials s’associa a comportaments compatibles amb trastorns de la conducta alimentària»
- Jubilació flexible El Govern permet que els jubilats tornin a treballar com a autònoms i continuïn cobrant pensió
- Matí d’incidències Un nou robatori de cable provoca retards de més d’una hora a l’R2 Nord i l’R11 de Rodalies
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
