Nostàlgia del bus 64

Els veïns es queixen de la reorganització de les línies i que la freqüència no absorbeix els viatgers del barri

 

  / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

El vaivé humà té una altra estampa, també versió allau, als semàfors que connecten el passeig de Joan de Borbó amb el Pla de Palau, on s'aglomeren sense treva per travessar desenes i desenes de banyistes que tornen als seus apartaments o hotels. Aquesta boca on s'endinsen la majoria, la del metro de Barceloneta, fa temps que va quedar diverses talles petita.

És una de les reivindicacions veïnals, emfatitzen a la combativa associació de L'Òstia, a les files de la qual es va formar com a activista l'avui regidora de Ciutat Vella, Gala Pin. Fonts del col·lectiu assenyalen que és necessari guanyar una altra entrada al metro (anul·lada fa anys) per evitar aquestes marees de gent. "Fa por que un dia passi una desgràcia", diuen.

Però a L'Òstia, com a la resta d'entitats veïnals, la llista de greuges en la mobilitat és llarga. Els veïns s'encenen amb l'assumpte de la nova xarxa d'autobusos ortogonal, que encara que a moltes zones s'ha mostrat funcional i ha millorat freqüències, a la Barceloneta ha deixat un forat negre anomenat 64, afirmen. La ruta d'aquest bus facilitava molt més el moviment del mar cap a la zona alta, ja que el V13, encara que ara ha guanyat un petit tram fins al Pla de Palau, segueix deixant un buit que obliga a fer moltes voltes al veïnat, es lamenten. Diuen que ara es triga molt més (fent transbord tres vegades) a arribar a Sarrià-Sant Gervasi (on molts veïns es desplacen a clíniques de la zona) i que es passa per alt la ronda de Sant Antoni.

PLENS "VERGONYOSOS"

A l'associació veuen “vergonyós” que el metro arribi a rebentar al barri. “Els autobusos no poden fer de metro”, addueixen. Defensen una freqüència més gran del suburbà en moments punta. I a La Barceloneta diu Prou, sorgida pels efectes dels pisos turístics a la zona i la presència massiva de viatgers incívics que van complicar la convivència, afegeixen que estan cansats de no saber com sortir en bus del barri perquè “a la tercera parada de la zona ja arriben plens de gent de la platja, a vegades no paren”. Una gentada igualment visible a la zona de la Vila Olímpica, però que el transport absorbeix millor perquè en aquell punt encara no arriba ple, com sí que sol passar a la Barceloneta.

Notícies relacionades

Cal destacar que part del turista prestat que aquest estiu ha deixat de viatjar a països del sud d'Europa arriba lleuger d'equipatge, sobretot amb banyadors i pressupost guerrer, i per això el comerç es queixa que aquests trens plens de la platja transporten més tovalloles que clients. L'ajuntament encara no disposa de xifres d'aquesta temporada.

Milers de viatgers i hores després, els agents cívics no han perdut el somriure afable (deuen el seu treball temporal, al capdavall, a aquest turisme massiu). I els vigilants del metro aguanten el tipus, curats d'espants.