MILLORES A LA INFRAESTRUCTURA

Barcelona prepara cinc nous carrils bici

La xarxa incorporarà les vies de Numància, travessera de Gràcia-Marina-Cartagena i la connexió de Diagonal amb Esplugues

vvargas34909182 barcelona   2016  08 03 sociedad  para un reportaje sobre ru160804142943

vvargas34909182 barcelona 2016 08 03 sociedad para un reportaje sobre ru160804142943 / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts

Desplaçar-se en bicicleta per Barcelona serà més fàcil des d’aquest estiu, període en què culminaran o avançaran sensiblement les obres de cinc nous carrils bici amb els quals es pal·liaran els trams de discontinuïtat a la ciutat. La xarxa incorporarà les vies de Numància, travessera de Gràcia-Marina-Cartagena i la connexió de l’avinguda Diagonal amb Esplugues de Llobregat.

Durant el primer semestre d’aquest any s’han construït quatre carrils bici en diferents punts de la ciutat, que han suposat una inversió de 515.196,89 euros. Entre el juny i el desembre hi ha prevista la construcció de 14 carrils més. L’extensió de la xarxa es planteja majoritàriament a la calçada, buscant «una convivència adequada a la  calçada entre els diferents tipus de transport» per recuperar «espai de vorera a favor del vianant», segons explica el consitori.

L’ajuntament té com a objectiu que el 2018 Barcelona arribi als 308 quilòmetres d’una infraestructura que permeti al 95% de la població disposar d’almenys un carril bici a 300 metres del seu domicili. Una iniciativa que representarà incrementar en un 165% la xarxa actual de carrils bici gràcies a una inversió que rondarà els 32 milions d’euros. A finals de l’any passat, Barcelona comptava amb un total de 116 quilòmetres de carril bici, comptabilitzats sense distinció del sentit de la marxa.

DOBLE SENTIT

Notícies relacionades

El tram de Numància està comprès entre l’avinguda Diagonal i la plaça dels Països Catalans, una obra en què es treballa des de finals del mes de juliol passat per habilitar un carril bidireccional. La seva operativitat es preveu per a finals del mes d’agost. L’espai per a les bicis ocuparà 1.300 metres i es localitzarà al costat esquerre de la circulació del carrer Numància.

Les obres de l’eix travessera de Gràcia-Marina-Cartagena es van iniciar a mitjans de juny i la seva conclusió es preveu per al mes de novembre. Els treballs serviran per disposar d’un carril de doble sentit al costat esquerre del sentit de circulació de vehicles. Els ciclistes disposaran de tres trams de carril a la travessera de Gràcia, entre Bailèn i Cartagena (1.511 metres), a Marina (entre Diagonal i la travessera de Gràcia, amb 1.219 metres) i a Cartagena, al tram comprès entre el carrer del Consell de Cent i la travessera de Gràcia (1.217 metres).

La dificultat de treure les bicis de les voreres

El fet que durant aquest període no s'hagi pogut garantir que els ciclistes puguin circular amb el trànsit motoritzat amb les màximes garanties de seguretat, porta els sectors relacionats amb el món del pedal a aventurar, cada vegada amb més fonaments, que l'actual equip consistorial es veurà obligat a prorrogar aquesta moratòria.