Can Balasc estudia les necessitats dels animals de Collserola
El parc natural de Collserola té més de 130 espècies d'animals diferents que conviuen amb les activitats que realitzen les persones i que, moltes vegades, alteren el seu hàbitat
Fa 25 anys que Can Balasc dedica les seves investigacions a la flora i la fauna del parc natural de Collserola. Amb el pas del temps i l'evolució de les tecnologies, els biòlegs tenen més accés a veure i sentir la vida dels animals a través de la col·locació de càmeres de vigilància i de gravadores d'àudio que permeten realitzar estudis més precisos.
Aquestes investigacions es porten a terme per recopilar dades i mostrar l'impacte que provoquen en la naturalesa infraestructures com l'autopista o els ferrocarrils, així com l'impacte que generen les activitats de les persones.
Francesc Llimona, biòleg del parc natural de Collserola, explica: “Collserola és un parc natural petit, amenaçat, pressionat, fràgil, però amb uns valors clarament objectius. El repte és com mantenir, preservar i millorar la naturalesa en un espai tan aïllat i impactat per tot arreu.”
Les càmeres funcionen de dia i de nit gràcies a uns sensors de moviment que les activen. Amb les filmacions s'han aconseguit veure imatges de genetes, que són uns animals bioindicadors a través dels quals és fàcil saber quin és l'estat del que els envolta. També s'han pogut veure animals com els teixons, que se sabia que existien però que no s'havien vist encara a Collserola.
També s'estudien els sons de la naturalesa a través de gravadores d'àudio. Els micròfons graven el so ambiental i el de les espècies d'aus que habiten el lloc.
Del material recopilat fins ara es dedueix que la fauna del parc natural de Collserola necessita un espai tranquil, amb refugis on poder criar i sense alteracions de l'hàbitat per mantenir la biodiversitat.
- Investigat per abusos i coerció sexual L’Institut d’Estudis Catalans retira al catedràtic Ramón Flecha el Premi Catalunya i cessa la junta de l’Associació de Sociologia, vinculada a CREA
- Entendre-hi Més El boom dels escacs es manté sis anys després de la pandèmia
- Hospital 12 d'Octubre Un assaig revela que un nou medicament, l'axitinib, aconsegueix frenar l'avenç de tumors neuroendocrins
- Dades de les agències de viatges La guerra a l’Orient Mitjà torna a posar de moda els viatges al Carib i desinfla els plans de volar a Àsia
- 79 projectes incubats La incubadora logística del Consorci de la Zona Franca incorpora 19 noves empreses emergents
