REPERCUSSIONS DE 'CIUTAT MORTA'
Un exagent de la Guàrdia Urbana denuncia torturadors entre els antiavalots
José Martínez Díaz assegura que hi ha pràctiques "poc ètiques i que no s'ajusten a un estat de dret" a les UPAS
Un agent de la Guàrdia Urbana retirat, José Martínez Díaz, ha denunciat al seu canal de Youtube que hi ha pràctiques entre agents de la unitat d'antiavalots del cos, la Unitat de Policies d'Administració i Seguretat (UPAS), que "ni són ètiques ni es corresponen a un Estat de dret", com la tortura i la vexació dels detinguts.
Martínez Díaz, que té més de 5.000 subscriptors al seu canal, denuncia en el vídeo "al Sr. Xavier Trias, alcalde de Barcelona", que la UPAS, a la qual pertanyien els dos agents acusats al documental 'Ciutat morta' de manipular proves contra els condemnats pel 'cas 4-F', "practica la violència indiscriminada contra immigrants i indigents" a Ciutat Vella, sense que els responsables de l'Ajuntament de Barcelona hagin decidit a intervenir-hi.
L'exagent traça el retrat d'una unitat en què es requereixen condicions especials de servei, com "fidelitat i dedicació horària", i per a la qual sembla que tot està permès "perquè els tres alcaldes de la ciutat, Clos, Hereu i Trias, han mirat cap a una altra banda". També considera que l'antic responsable d'Afers Interns de la Urbana Víctor Gibanell podria haver tapat les queixes. I explica el relat d'un company seu que sol·licitava una galleda per fregar la sang que havien deixat els cops d'un testimoni, i que no es va atrevir a denunciar els agents que suposadament havien participat en l'agressió.
Martínez Díaz denuncia fets com la detenció de tres joves a Gràcia en incidents al Casal Popular, en què es van aplicar "criteris estètics i d'edat" sense considerar que estaven molt allunyats del lloc dels fets. "He estat allà (per la Urbana) molts anys i sé el que hi ha i com es manipula".
Els tres joves, explica Martínez Díaz, van afirmar al ser alliberats, amb els impactes de nombrosos cops, que havien patit tortures, com que havien rodat per les escales, que havien estat pegats amb les caputxes posades i que un havia rebut una puntada de peu als testicles. I com totes aquestes denúncies ni es van escoltar ni es van investigar.
Martínez Díaz acaba demanant purgues a la Guàrdia Urbana de comportaments "que no s'ajusten a un Estat de dret".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE