Barcelona inaugura el fotomosaic mural del petó, de Joan Fontcuberta, pel Tricentenari
L'obra, a la plaça d'Isidre Nonell, s'ha elaborada a partir de fotos "de llibertat" enviades pels lectors d'EL PERIÓDICO
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha inaugurat aquest dijous el fotomosaic mural del fotògraf Joan Fontcuberta 'El món neix en cada petó', compost per 4.000 rajoles d'imatges facilitades pels lectors d'EL PERIÓDICO que s'agrupen per formar un petó, en un dels actes de commemoració del Tricentenari del 1714.
Ubicat a la plaça Isidre Nonell del districte de Ciutat Vella, està constituït per 80 columnes de rajoles i 50 files, que sumen 30,4 metres quadrats --3,8 metres d'alt i 8 de llarg-- de fotografies proporcionades per la ciutadania, que s'han escollit segons el seu color i la seva densitat. Trias ha destacat que l'obra és una "metàfora extraordinària" de Catalunya que recorda els fet del 1714, però que anima a encarar el futur amb estimació i amb afecte, segons ell, i ha celebrat que el seu emplaçament dignifica un espai que ha considerat que abans estava degradat.
El fotògraf i artista autor del mural, Joan Fontcuberta, ha apostat perquè l'obra es converteixi en una icona, i ha destacat que volia plasmar el lema del Tricentenari --'Viure lliure'-- des d'una perspectiva positiva: "Volia fugir d'un mur de lamentacions, i que fos un mur d'alegria, un proposta optimista de futur".
Icona de la ciutat
Notícies relacionadesEl comissari dels actes del Tricentenari a Barcelona, Toni Soler, també ha assegurat que el fotomosaic es convertirà en una icona de la ciutat --ha apostat perquè Barcelona es conegui com "la ciutat del petó"-- i ha ressaltat que l'obra deixa un llegat en forma de patrimoni de la commemoració del 1714.
A la presentació hi han assistit una trentena de ciutadans, a més de la regidora del districte, Mercè Homs, el regidor de Cultura i Coneixement, Jaume Ciurana, i el director d'EL PERIÓDICO, Enric Hernàndez.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
