XOC A BARCELONA
La sort de L'Harmonia
El municipi beneeix el compromís de donar la gestió del casal de barri de Sant Andreu a la federació a la qual l'hi havia negat
L'ateneu feia vuit anys que treballava en el projecte
Lluita llarga 8 Concentració de suport a la gestió ciutadana del casal de barri després de conèixer-se la negativa municipal, l’abril passat. /
El que fa només 10 dies el consistori definia com a «legalment impossible» -donar la gestió del casal de barri de la Fabra i Coats a l'Ateneu L'Harmonia sense convocar un nou concurs- es va convertir la setmana passada no només en possible, sinó en urgent. En la reunió celebrada dimecres passat entre l'alcalde Xavier Trias i els representants de la federació d'entitats de Sant Andreu, el primer pràcticament va ordenar al regidor del districte Raimond Blasi -principal opositor a la gestió cívica de l'espai- que L'Harmonia entrés en el casal abans de 15 dies. Calia la foto. Ja arreglarien les formes més endavant. Compromís verbal que ahir va quedar ratificat en la comissió de Presidència de l'Ajuntament de Barcelona amb l'aprovació, amb els vots del partit de Govern (CiU) i de la resta de grups menys del PP, de la moció presentada de forma conjunta per ICV-EUiA i UxB en què es demanava «fer els passos necessaris per materialitzar el compromís de gestió cívica del casal».
Encara que en aquesta ocasió és innegable que el context -Trias no es pot permetre encendre un altre foc a l'altra punta de la ciutat- no hi ha pogut jugar més a favor, l'Ateneu L'Harmonia es reivindica. «L'esclat de Can Vies ha servit per apuntalarlo -assenyala Ferran Verdaguer, un dels seus portaveus del col·lectiu, que fa vuit anys que treballa en el somiat i lluitat ateneu-, però nosaltres ja havíem negociat amb Trias abans».
Verdaguer no va de farol. Els membres de la federació d'entitats L'Harmonia -que compta amb un amplíssim suport popular al barri- van tenir clar des del moment en què, el dia de Sant Jordi, el districte va anunciar que el concurs per a la gestió del reivindicat casal quedava desert, que l'assumpte s'havia d'elevar a nivell de ciutat i negociarlo a la casa gran. Llavors va començar la campanya #SomHarmonia, que van recolzar, igual que ha passat amb #SomCanVies, entitats i associacions de tota la ciutat, i la petició de la reunió amb l'alcalde, mediada per la FAVB, que es va celebrar dimecres passat, enmig d'un ambient de sobres conegut.
«Amb L'Harmonia s'ha tornat a veure clara l'elasticitat de les normes. Ha tret el Trias més pragmàtic, que va voler accelerar al màxim el procés d'entrada del col·lectiu i la cessió de la gestió -explica Lluís Rabell, president de la FAVB-,
i es va comprometre que, quan es torni a convocar més endavant, el concurs es faci adaptat a les característiques del projecte de L'Harmonia». Això últim -el concurs a mida- també va ser definit com a impossible pel regidor Blasi fa tan sols unes setmanes.
Notícies relacionadesMantenir els compromisos
A més del punt de L'Harmonia, la moció de republicans i ecosocialistes aprovada ahir en la comissió de Presidència demana «mantenir tots els compromisos de gestió cívica d'equipaments a la ciutat i desenvolupar des del diàleg el document marc acordat amb la Plataforma de Gestió Ciutadana». Una cosa que també s'entén -sobretot el vot a favor de CiU- com un gest del consistori envers la ciutadania crítica que en els últims dies i setmanes ha demanat un canvi en l'actitud municipal respecte als col·lectius i els moviments socials que treballen a la capital catalana per «un altre model de ciutat». I és que també van ser molts els que el 24 de maig passat van acudir a la crida de L'Harmonia, encara que l'acció va tenir molta menys repercussió pel seu caràcter pacífic.
- Per obres Tancarà durant un any el passadís que connecta l'L1 i l'L5 a plaça de Sants
- En pressó preventiva Mor als 32 anys la ‘influencer’ Klaudia Zakrzewska després de ser atropellada per la cantant Gabrielle Carrington
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg: "En lloc d'anar tota l'estona a la mateixa intensitat, fes tres minuts a ritme ràpid i tres minuts a ritme tranquil"
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez acaba magistralment, a Jerez, amb el domini de Bezzecchi
- Ensurt a l’Àfrica Una dotzena de programadors musicals espanyols confinats en un hotel de Mali arran d’una onada d’atacs i explosions
