La bici creix malgrat ser una gran desconeguda
Barcelona aposta pel ciclisme urbà però no coneix ni aplica l'ordenança
Se sol dir que labiciva començar a ser algú aBarcelonaa partir delBicing. Més enllà que no és cert, ja que molts ja creien en el ciclisme urbà abans del març del 2007, fer-se un lloc a la ciutat ha estat més una qüestió de quantitat que de qualitat. Es fan uns120.000 desplaçaments en bici al dia, que no està malament, però són només l'1,5% del total de moviments. El més gros és que molts ciclistes i la immensa majoria de vianants i conductors desconeixen completament els manaments que regeixen el pedaleig urbanita.
És habitual que un automobilista retregui que circuli per la calçada, o que li cridi per no portar casc; o que un vianant l'insulti per anar per segons quina vorera. Com ho és també que un ciclista no sàpiga que la Urbana pot fer-lo bufar, o que pot lligar la bici a un senyal de 'stop' però no a un arbre o un semàfor. Vet aquí una petita guia per estimar/odiar/entendre/perseguir/criticar/defensar la bicicleta amb una mica més de coneixement de causa.
>>Llegiu la informació completa sobre l'ús de les bicicletes a Barcelona a e-Periódico.
- Azcón defensa la "prioritat nacional" basada en l’arrelament
- Els pagadors de la trama Kitchen assenyalen Eugenio Pino com a "caixer"
- Ángel Víctor Torres, Ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica: "La prioritat nacional és propaganda per aconseguir més vots"
- Acte a Ascó Feijóo promet estendre la vida útil de totes les nuclears
- Crònica judicial El TJUE deixa per al juny l’amnistia i retarda el recurs de Puigdemont
